اجرای مانور" ساعت صفر"جهت حفظ آمادگی نیروهای امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد؛ مانور لحظه‌ای(ساعت صفر) مقابله با بحران سیل و آبگرفتگی در روستای کماکل برگزار شد.

به گزارش ایمنا، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: مانور مقابله با بحران سیل و آبگرفتگی با استفاده از ظرفیت خانه هلال روستایی و نیروهای محلی در روستای کماکل بخش مرکزی شهرستان رشت برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به نحوه برگزاری این مانور گفت: این مانور فرضی که در پی تماس و اعلام وضعیت بحران سیل و آبگرفتگی در روستای مورد نظر انجام شد، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب رشت و انزلی به محل اعزام شدند و همچنین تا زمان ورود نیروهای امدادی و پشتیبانی، نیروهای امدادی خانه هلال روستای کماکل با برپایی چادرهای امداد و فراهم نمودن وسایل مورد نیاز زیستی و معیشتی مردم در موقعیت بحران فرضی شرایط پایداری را در کمک رسانی به مردم آسیب دیده برقرار کردند.

غلامی با اشاره به شرایط مانور مقابله با بحران افزود: طی هفته گذشته از سوی ریاست محترم جمعیت هلال احمر کشور به جهت حفظ آمادگی نیروها و تشخیص نقاط قوت و ضعف نیروهای امدادی دستوری صادر شد که حداکثر طی دو هفته همه استان‌ها مانور" ساعت صفر" را داشته باشند و ما نیز در استان گیلان این مانور را برنامه ریزی کرده و به انجام رساندیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به مخاطرات طبیعی که استان را تهدید می‌کند گفت: در فصل پاییز و زمستان یکی از شایع‌ترین حوادثی که در استان روی می‌دهد حادثه سیل و سیلاب است و امروز مانوری را تحت عنوان مقابله با سیل و آبگرفتگی در نظر گرفته شد.

سیاوش غلامی با اشاره به ظرفیت خانه‌های هلال در مخاطرات افزود: جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در کشور در بحث خانه‌های هلال از لحاظ کمی و کیفی رتبه نخست کشور را دارد و مانور مذکور با هماهنگی دو معاونت امداد و نجات و داوطلبان بر اساس تاب آوری جامعه و استفاده از ظرفیت خانه هلال برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: نیروهای آموزش دیده خانه هلال در این مانور بحران با برپایی چادر امداد و اقدامات اولیه شرایط مقابله با بحران را ایجاد کردند و سپس تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و آماده باش لازم نیز در استان در حوزه‌های مختلف جمعیت هلال احمر اعلام گردید.

در ادامه یاور پیرعلایی مدیر کل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در طی یک سال اخیر در جمعیت هلال احمر استان گیلان در حوزه آموزش نیروهای امدادی و خانه‌های هلال و بحث مقابله با بحران‌ها روی داده است و استاندار محترم گیلان و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز تأکیدات بسیاری در بحث تجهیز و امدادرسانی در روستاها دارند.

مدیر کل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با اشاره به اهمیت خانه‌های گفت: خانه‌های هلال مسئولیت مدیریت بحران روستایی را بر عهده دارند و از آنجایی که گیلان، استان حادثه خیزی است باید آمادگی لازم در این خصوص همواره وجود داشته باشد.

پیرعلایی ضمن ابراز خرسندی از کسب رتبه برتر هلال احمر گیلان در تعداد خانه‌های هلال گفت: در حال حاضر ۴۲۵ خانه هلال فعال در سطح استان راه اندازی شده است و رتبه نخستین استان در این زمینه را داریم همچنین آموزش‌های امدادی تخصصی نیز به دهیاران و شوراها و نیروهای عضو خانه‌های هلال روستایی انجام شده است.

منبع: رکنا

کد خبر 468433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.