احداث خطوط دوچرخه در جوار رود دانوب

توسعه خطوط دوچرخه و بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز در شهر لینتس اتریش یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان این شهر در سال جدید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از ساخت یک مسیر دوچرخه در ساحل شمالی دانوب به سمت پوخنو، ساحل جنوبی این رود نیز در آینده‌ای نزدیک میزبان ایجاد خطوط دوچرخه خواهد بود.

این افزایش مسیرهای دوچرخه به منظور تشویق شهروندان به استفاده از این شیوه جابجایی برای حفظ سلامتی و تسهیل فعالیت آن‌ها انجام شده است. همچنین مسئولان این شهر در راستای طرح مبارزه با تغییرات آب و هوا، استراتژی حمایت از دوچرخه سواری را در پیش گرفته‌اند.

لینتس، سومین شهر بزرگ اتریش، یکی از مناطق فرهنگی مهم دنیا است که جایگاه ویژه‌ای در میان شهرهای اتریش دارد. این شهر که در سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شد، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری دارد که همین امر هر ساله گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می‌کند. محیط این شهر فرهنگی ترکیبی از معماری نوین و قدیم را در خود جای داده است و به همین علت سلیقه‌های متفاوت گردشگران را برآورده می‌کند.

هزینه سفر به لینتس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به مراتب بالاست؛ به همین علت به گردشگران توصیه می‌شود برای لذت بردن از مناظر تاریخی، معماری و طبیعی این شهر از دوچرخه استفاده کنند.

احداث خطوط دوچرخه در مسیر دانوب یکی از بهترین تصمیم‌های شورای شهر بوده که با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است چرا که در شرایط کنونی شیوع کرونا، علاوه بر حفظ فاصله اجتماعی شهروندان و کاهش شلوغی‌های وسایل حمل و نقل عمومی، افزایش نشاط شهروندان را همراه خواهد داشت.

اتریش از جمله کشورهای اروپایی است که حفظ سلامت شهروندان را در اولویت پروژه‌های شهری قرار داده است؛ در راستای حمایت از دوچرخه سواری، این کشور طرح افزایش فضاهای سبز شهری را یکی از مهم‌ترین عناصر مدیریت شهری معرفی کرده است که در سال جدید میلادی پر رنگ‌تر از قبل اجرا خواهد شد.

کد خبر 468370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.