۱۸ جهش ویروس کرونا در بدن یک بیمار کرونایی

یک بیمار مبتلا به سرطان لنفوم در روسیه به کووید ۱۹ مبتلا شد و طی دوره چهار ماهه بیماری ۱۸ جهش ویروس کرونا در بدن او مشاهده شده است.

به گزارش ایمنا، طبق تحقیقی که در وب سایت virological.org منتشر شده است، در بدن یک بیمار مبتلا به لنفوم که برای مدت طولانی به کووید ۱۹ مبتلا بود، ۱۸ جهش ویروس کرونا طی چهار ماه رصد شد. این پژوهش توسط محققان انستیتو علوم و فناوری اسکولکوو، انستیتو اطلاعات مشکلات انتقالی روسیه، دانشگاه پزشکی پاولوف اول و بیمارستان سن پترزبورگ انجام و در اوایل ژانویه منتشر شده است.

در بخشی از این تحقیق آمده است: ما گزارشی از تحلیل ژنومیک SARS-CoV-۲ از یک بیمار مبتلا به لنفوم ارائه می‌کنیم که برای مدتی طولانی به کووید ۱۹ مبتلا بود. شاخصه این ژنوم ۱۸ جهش جدید طی چهار ماه ابتلاء به بیماری بود. این جهش‌ها شامل S:Y۴۵۳F و Δ۶۹-۷۰HV است که قبلاً با جهش‌های رصد شده در مینک ها مرتبط بود.

این جهش‌ها در بدن یک زن ۴۷ ساله مبتلا به لنفوم مشاهده شده‌اند که در تحقیق از او به نام بیمار اس نام برده شده است. این بیمار احتمالاً هنگام شیمی درمانی در بیمارستان به کووید ۱۹ مبتلا شده بوده است.

این بیمار در فاصله ۱۰ و ۱۶ آوریل ارتباط نزدیک با یک زن سالمند داشت که به بخش اقامت او در بیمارستان منتقل شده بود. بعداً تست PCR، ابتلای بیمار اس به کووید ۱۹ را تأیید کرد. در ۱۷ آوریل او از بیمارستان مرخص شد، اما در ۳۰ آوریل وی دوباره به این بیماری مبتلا شد.

به گفته محققان واکنش مثبت و مداوم زنجیره پلمیراز تست کووید ۱۹ در بخشی از مبتلایان اتفاق می‌افتد و نشان می‌دهد این ویروس در افراد مذکور دچار جهش‌های تجمیعی سریع شده است.

منبع: اسپوتنیک
کد خبر 468343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.