نجات جان یک مادر و دختر در حادثه گازگرفتگی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: بی‌توجهی به رعایت اصول ایمنی، گازگرفتگی مادر و دختری را در پی داشت اما مصدومیتی درپی نداشت.

مسعود آقازیارتی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۲۰:۲۷ شب گذشته (یکشنبه ۲۱ دی ماه)، خانمی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس گرفته و با اعلام اینکه دخترش در حمام دچار سرگیجه و بیحالی شده و خود وی نیز احساس سردرد و تهوع دارد درخواست کمک کرده بود که نیروهای عملیات ایستگاه شماره ۵ واقع در کوی رضوی را به محل حادثه در رودکی، ۲۰ متری مطهری، کوچه ۱۰ متری امیرکبیر اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک، ادامه داد: همکاران در مرکز فرماندهی آتش نشانی اراک ضمن اعزام آتش نشانان به محل حادثه، با توجه به علائمی که فرد تماس گیرنده اعلام کرده بود، انتشار گاز مونوکسید کربن را محتمل دانسته و راهنمایی‌های لازم در خصوص اقدامات اولیه، به صورت تلفنی به این شهروند ارائه شد.

آقازیارتی تصریح کرد: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشخص شد در محل سرایداری یک مدرسه، به علت رعایت نشدن اصول اولیه در نصب آبگرمکن دیواری، هنگامی که دختر خانواده به حمام رفته بود، گاز مونوکسید کربن در فضا منتشر شده و با توجه به میل شدید این گاز به سمت رطوبت، باعث ایجاد سرگیجه و بیحالی در وی شده بود که با اقدامات عوامل امدادی آتش‌نشانی نجات یافت.

وی تصریح کرد: در زمان بروز این حادثه، مادر خانواده در منزل حضور داشته و با مشاهده علائم گاز گرفتگی بلافاصله آتش نشانی را در جریان گذاشته و درخواست کمک کرده بود و چه بسا در صورت نبودن وی در منزل شاهد بروز حادثه تلخ و ناگواری بودیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با بیان این که هنگام گازگرفتگی افراد به عنوان اولین اقدام لازم است با بستن شیر اصلی گاز، پنجره‌ها را برای تهویه هوا باز کنیم، گفت: شهروندان در نصب وسایل گازسوز و به خصوص محل اتصال لوله بخاری با دهانه دودکش دقت لازم را در رعایت موارد ایمنی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث تلخ نباشیم.

کد خبر 468050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.