احتمال بروز موج جدید کرونا در نیمه بهمن ماه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از احتمال بروز موج جدید کرونا در نیمه بهمن ماه و افزایش آمار بستری‌ها در اسفند ماه خبر داد و گفت: افراد باید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را رعایت کنند تا با موج بعدی مواجه نشویم و یا با موج سبک بیماری روبه‌رو شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز کلیدری در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان با اشاره به کاهش آمار ابتلاء و مرگ‌ومیر کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: با تدابیر مسئولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر کرونا در استان اصفهان کاهش یافته است و مرگ‌ومیرها به حدود انگشتان دو دست رسیده که این مورد نشان‌دهنده بهبود شرایط نسبت به مهر و آبان است.

وی ادامه داد: امسال دو تجربه سخت در ماه‌های ابتدایی بهار و پاییز داشته‌ایم و تلفات سنگینی را بر اثر کرونا ویروس در استان تجربه کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح اینکه نباید درباره ویروس کرونا ساده‌انگاری صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر ساده‌انگاری شود، به شرایط بحرانی قبل بازمی‌گردیم، همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز نباید تشکیل شود.

وی با بیان اینکه ممکن است از نیمه بهمن ماه تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان افزایش یابد، افزود: احتمال دارد با افزایش آمار بستری‌ها، در اسفند ماه موج مجددی از بیماری کووید ۱۹ را تجربه کنیم، باید رعایت نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا استمرار داشته باشد تا با موج جدید روبه‌رو نشویم یا با موج سبک مواجه شویم و شرایط درمانی استان تحت تأثیر قرار نگیرد.

کد خبر 467967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.