نیاز به اورژانس صادراتی داریم

یک فعال اقتصادی گفت: متاسفانه در نهادها حتی جواب نامه ما را هم نمی‌دهند. ما نیاز به اورژانس صادراتی داریم نیاز به تصمیم گیری به موقع داریم.

به گزارش ایمنا، ابراهیم جمیلی در مراسم روز ملی صادرات اظهار کرد: چرا به پیشنهادات بخش خصوصی توجه نشده که هنوز بعد از سال‌ها داریم همان راهکارهای قدیمی را بررسی می‌کنیم؟ وقتی شوک ارزی ایجاد شد کسی از فرصت صادراتی پیش آمده حرفی نزد آنقدر درگیر بازگشت ارز شدیم که هنوز هم درگیر مشکلات سال ۹۷ هستیم.

وی با انتقاد از برخی برخوردها در نهادها گفت: متأسفانه در نهادها حتی جواب نامه ما را هم نمی‌دهند ما نیاز به اورژانس صادراتی داریم نیاز به تصمیم گیری به موقع داریم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند تاکید بر اهمیت سیاست تشویقی وی تصریح کرد: من ۱۰۰ درصد از تعهدات ارزی خود را انجام داده‌ام اما چه تشویقی انجام می‌شود؟ همه جا برخورد قانونی می‌شود اما چرا تشویق قانونی نمی‌شود؟ بازار و اقتصاد را ملتهب نکنید.

جمیلی افزود: در کجای دنیا این طور است سال ۹۷ صادرات به شدت افت کرد چراکه به دلیل همین گونه تصمیم‌ها آرامش اقتصاد و بازار به هم خورده بود اگر کسی فرار مالیاتی دارد برخورد کنید. اما متأسفانه آنقدر پرونده‌ها را زیاد کرده‌اند که دیگر امکان بررسی نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما در صادرات رتبه ۱۲۲ را داریم که این به هیچ وجه برازنده نیست باید مشکل ورود موقت‌ها حل شود که مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند.

کد خبر 467831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.