وجود ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌ای در خرم آباد

معاون فنی و عمرانی شهردار خرم آباد از وجود ۲۶۸ هکتار بافت حاشیه‌ای و ۲۱۹ هکتار بافت فرسوده در این شهر خبر داد.

علیرضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه‌ای اظهار کرد: این مناطق نیاز به اعتباراتی جهت آسفالت، اصلاح و تعریض معابر دارد که تاکنون به دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌ایم در این زمینه اقدامی بکنیم البته از جانب دولت نیز حمایت زیادی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها اقداماتی که در این بافت‌ها انجام شده ایجاد سراهای محله، اصلاح و تعریض بعضی از معابر، لکه گیری و آسفالت، اجرای پلکانی بعضی از کوچه‌های شیب دار بوده است.

صادقی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و سازمان بازآفرینی شهری در بافت فرسوده برنامه‌های ویژه در نظر گرفته اند، گفت: ایجاد سرای محله، خانه بهداشت، فضای سبز، نصب سطل زباله و وسایل بازی و لوازم ورزشی و روشنایی معابر در این بافت‌ها عملیاتی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه ۱۱ محله حاشیه‌نشین و کم برخوردار شامل، فلک الدین، دره گرم شرقی و غربی، دره کرگانه، گل سفید، پاچنار، ازبکستان غربی و شرقی، جهانگیر آباد، ماسور و علی آباد در این شهر وجود دارد، گفت: شهرداری جهت رفع مشکلات این محلات گام‌های مثبتی برداشته است که در این راستا در سال گذشته بیش از پنج هزار تن آسفالت در سطح این محلات انجام شده است.

صادقی با بیان اینکه در دره کرگانه کانال دفع آب‌های سطحی توسط اداره راه و شهرسازی در حال اجراست، گفت: باید زمین‌های دو طرف این کانال تملک و تعریض شده و این دو معبر در کنار این نهر زیرسازی و آسفالت شود که در این راستا مقرر شده بود پنج میلیارد تومان از ستاد بازآفرینی شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد که این موضوع در حال پیگیری است.

کد خبر 467794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.