ساماندهی کارگران فضای سبز زنجان پس از ۲۰ سال

عضو شورای شهر زنجان گفت: ۹۰ درصد نیروهای شاغل در سازمان فضای سبز این شهر از ساماندهی وضعیت قبلی و طراحی مدل جدید رضایت دارند و با مجموع اقدامات شده، ساماندهی نیروهای مدیریت فضای سبز بعد از ۲۰ سال نتیجه‌بخش به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساماندهی نیروی انسانی فضای سبز سال‌ها بود که به عنوان یک موضوع پر تنش در مدیریت شهری زنجان مطرح می‌شد و در مقاطع مختلف تعدیل نیروی انسانی با کش و قوس‌هایی همراه بود.

در ماه‌های اخیر شورای شهر زنجان در خصوص ساماندهی نیروهای انسانی فضای سبز دست بکار شده و ادعا می‌کند این اقدام «انقلاب عظیم» در این حوزه بوده که بعد از ۲۰ سال به سرانجام رسیده است.

منصور مرادلو عضو شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جذب نیروی انسانی شهرداری زنجان در گذشته وضعیت مناسبی نداشته، گفت: با برنامه‌ریزی‌های شده، ساماندهی نیروی انسانی فضای سبز در دستور کار شورای شهر زنجان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای نگهداری فضای سبز، اصلی‌ترین مساله نیروی انسانی است ادامه داد: حجم نیروی انسانی موقتی که بعضاً پنج یا شش ماه در بخش فضای سبز کار می‌کنند در فصول سرد سال به حداقل تقلیل پیدا می‌کند.

مرادلو با تاکید براینکه شورای شهر حدود چهار ماه از وقت و انرژی خود را برای ساماندهی نیروهای فضای سبز بکار گرفت، ادامه داد: ساماندهی نیروهای فضای سبز از سال‌های قبل رها شده بود و برای ورود و خروج و جذب نیروی انسانی در این بخش کنترلی وجود نداشت و همین امر باعث نارضایتی کارگران شده بود.

عضو شورای شهر زنجان اظهار کرد: طراحی فرم ارزیابی و امتیاز دهی به کارگران بخش فضای سبز نیز اقدامی انقلابی بود که با این اقدام همه نیروهای سفارش شده و عادی و بعضاً یقه‌سفیدها که از گذشته وارد بدنه شهرداری شده بودند در یک ترازو وزن کشی شدند.

مرادلو افزود: تعدادی از نیروهای مشغول بکار فضای سبز از روستاها و فاصله بیش از ۳۰ کیلومتری زنجان، در این بخش فعالیت داشتند اما عملاً غربالگری نیروهای بومی از غیر بومی امکان پذیر نیست و آسیب‌های موجود در این عرصه برای اعضای شورا کاملاً مشخص بود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد نیروهای شاغل در فضای سبز از ساماندهی وضعیت قبلی و طراحی مدل جدید رضایت دارند و تنها ۱۰ درصد کارگران که سابقه کمتر و امتیاز پایینی دارند و یا سفارشی بودند از ساماندهی اوضاع ناراضی هستند.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه از ۷۱۳ نفر شاغل در فضای سبز چهار نفر بازنشسته و ۷۰۹ نفر باقیمانده بودند که با امتیاز بندی ۴۷۸ نفر درحال حاضر در بدنه شاغل هستند، تاکید کرد: بیش از دو سوم نیروهای فضای سبز همچنان در این عرصه فعال هستند و با مذاکراتی که با آقای یگانه، شهردار زنجان شده، بخشی از پروژه‌های عمرانی و پارک‌ها تا پایان سال اجرا می‌شود تا شاهد بیکاری این قشر نباشیم.

وی با بیان این که از ۴۷۸ نفر نیرو، ۴۰۰ نفر در بخش فضای سبز و ۷۸ نفر نیز در حوزه امور شهری مناطق مشغول بکار شده‌اند گفت: با برون سپاری قرار داد امور شهر، ۱۳۵ نفر در منطقه چهار و ۲۰ نفر نیز در قرارداد بخش خصوصی آرامستان و شرکت مهران ساحل مشغول بکار خواهند شد و در مجموع عملاً ۵۵۵ نفر از ۷۰۹ نفر نیروهای فضای سبز با اجرای این طرح تا پایان سال جاری مشغول بکار می‌شوند.

مرادلو تصریح کرد: با مجموع این اقدامات، ساماندهی نیروهای فضای سبز بعد از ۲۰ سال نتیجه‌بخش به نظر می‌رسد.

وی از کسری بودجه ۳.۵ میلیارد تومانی برای پرداخت حقوق کارگران فضای سبز شهرداری خبر داد و گفت: قرار است تا چند روز آینده لایحه اصلاحی حقوق کارگران تحویل شورا شود و دست شهرداری برای پرداخت حقوق باز باشد.

کد خبر 467743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.