قتل زن جوان در مقابل فرزندش

دستگیری مزاحم اینستاگرامی، دستگیری فردی که حساب بانکی مادرش را خالی کرد، کشف زمین خواری ۱۲۰ میلیارد ریالی، واژگونی مینی‌بوس و قتل زن جوان به دست همسرش را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: فردی که با انگیزه اختلاف خانوادگی موجب هتک حیثیت شهروندی در اینستاگرام شده بود، با هوشیاری پلیس دستگیر شد.

حسین صادقی اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر مزاحمت و هتک حیثیت موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات به وسیله شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام، با ارسال پیام مبادرت به مزاحمت و هتک حیثیت شاکی پرونده در فضای مجازی کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی و با بررسی ادله ارائه شده از سوی شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم شناسایی و طی هماهنگی با مراجع قضائی در این پلیس حضور یافت.

وی اضافه کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به سه بزه ارتکابی اعتراف کرد و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی بیان کرد.

صادقی با بیان اینکه برخی افراد با بیان اختلاف خانوادگی خود در فضای مجازی به دنبال جبران شکست‌ها و ناکامی‌های خود هستند، گفت: قطعاً این‌گونه رفتارها نه تنها مشکلات آن‌ها را رفع نمی‌کند، بلکه وضعیت آن‌ها را سخت‌تر می‌کند.

وی رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی را امری مهم دانست و افزود: شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه ابزاری مفید و در حین حال خطرناک است و حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با پلیس در میان بگذارند.

وی ادامه داد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری و انتشار شایعه از نظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضائی معرفی می‌شوند و بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کنند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

دستگیری فردی که حساب بانکی مادرش را خالی کرد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مادرش کرده بود.

علی محمدپور گفت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است از حساب وی مبالغی توسط شخصی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده در روند رسیدگی به پرونده اقدامات لازم توسط کارشناسان پلیس فتا برای ردیابی وجوه برداشت شده انجام و مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت‌های بازی آنلاین شده است که با بررسی دقیق‌تر اطلاعات به دست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی اظهار کرد: تحقیقات و بررسی‌های پلیس حاکی از این بود که فرزند شاکی با در اختیار داشتن اطلاعات کارت بانکی از کارت و مشخصات حساب بانکی مادرش سو استفاده کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه متهم فرزند شاکی است، مادر از شکایت خود صرف نظر و رضایت خود را اعلام کرد و پرونده به همراه مستندات مربوطه برای سیر مراحل قضائی به دادسرا ارجاع شد.

محمدپور گفت: والدین از در اختیار قرار دادن کارت بانکی حساب اصلی خود به فرزندانشان خودداری کنند و در صورت نیاز کارتی را با یک سقف مشخص وجه، در اختیار آنان قرار دهند.

وی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را به پلیس گزارش کنند.

زمین خواری ۱۲۰ میلیارد ریالی کشف شد

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۱۲ هکتار زمین خواری به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان بندر عباس خبر داد.

غلامرضا جعفری گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح عملیاتی مبارزه با جرایم اقتصادی و در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی کرده است، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی‌ها و استعلام‌های گرفته شده مشخص شد، اراضی ملی به میزان ۱۲ هکتار از سوی متهم به صورت غیرقانونی تصرف شده است.

رئیس پلیس هرمزگان ادامه داد: با هماهنگی مراجع قضائی، اراضی یادشده خلع ید شد و کارشناسان ارزش زمین‌های مورد نظر را ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.

واژگونی مینی‌بوس در ساوه ۱۰ مصدوم برجای گذاشت

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در پی گزارشی از واژگونی یک دستگاه مینی بوس در ساوه نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و به علت تعداد بالای مصدومان همزمان چهار تیم عملیاتی اورژانس ۱۱۵ پایگاه‌های اورژانس شهری شماره سه و شماره یک ساوه به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: این واژگونی ۱۰ مصدوم در پی داشته که تیم‌های عملیاتی بعد از انجام تریاژ مصدومان و انجام اقدامات اولیه درمان پیش بیمارستانی همه مصدومان این واژگونی را به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل کردند.

قتل زن جوان به دست همسرش

مرد بجنوردی در پی دعوای خانوادگی با خشم آنی همسرش را به قتل رساند و فرزند خردسالش را از نعمت مادر و پدر محروم کرد.

بر اساس اعلام رئیس پلیس آگاهی استان این حادثه تلخ زمانی رخ می‌دهد که این زوج پس از بازگشت از منزل یکی از اقوام، با مقایسه زندگی خودشان با زندگی خانواده‌ای که با آن‌ها دیدار داشتند، باعث جر و بحث‌شان می‌شود. با ادامه جدل میان این زوج مرد عصبانی کنترلش رو از دست می‌دهد و با دستانش گلوی همسرش را می‌فشرد و باعث مرگ وی می‌شود.

در پی این حادثه زمانی که مرد عصبانی به خودش می‌آید کار از کار گذشته است و تصمیم می‌گیرد تا با صحنه‌سازی وانمود کند همسرش بر اثر گاز گرفتگی جان باخته است.

یک مقام ارشد انتظامی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره خفگی با گاز مونواکسید کربن خانمی ۲۹ ساله در یکی از مناطق شهرستان بجنورد و انتقال به بیمارستان، کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

به گفته مقصود رستگار با بررسی اولیه جسد و مشهود بودن آثار فشار جسم رشته‌ای در گردن و کبودی صورت و انگشت وسط دست راست آن، ظن اینکه قتلی انجام شده است قوت گرفت و بر این اساس مأموران برای بررسی موضوع به منزل مقتول عزیمت و اقدام به انجام تحقیقات گسترده از خانواده وی کردند.

وی با بیان اینکه همسر متوفی در ابتدا منکر هرگونه نزاع و درگیری بود و علت مرگ وی را پس از دست‌کاری لوله و اتصالات بخاری گازگرفتگی عنوان می‌کرد، افزود: پس از تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان سرانجام متهم لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد از شهروندان خواست تا با بالا بردن آستانه تحمل خود دیگر شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

کد خبر 467693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.