رویکرد شهرداری تسریع در اجرای پروژه زباله‌سوز و افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی است

شهردار رشت گفت: گیلان نتوانسته اعتبارات لازم در خصوص پروژه سایت سراوان و کارخانه کود آلی لاکان را به شکل کامل دریافت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد احمدی شهردار رشت در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، گفت: رویکرد شهرداری تسریع در اجرای پروژه زباله‌سوز و افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی است.

شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری قصد دارد سایت سراوان و کارخانه کود آلی لاکان را به شکل ویژه پیگیری کند، افزود: گیلان نتوانسته اعتبارات لازم در خصوص این پروژه را به شکل کامل دریافت کند.

وی خواستار تسریع در اجرای پروژه زباله‌سوز، ساخت ابنیه و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت شد و تصریح کرد؛ هیچ قصوری برای سرعت دادن به این پروژه پذیرفتنی نیست.

رییس شورای شهر رشت نیز در ادامه ساماندهی پسماند و زباله و رودخانه‌های آلوده شهر رشت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری شورای شهر اعلام کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی دو رودخانه گوهر رود و زرچوب می‌توانست به یک قطب گردشگری تبدیل شود.

رمضانپور نرگسی ساماندهی، برنامه‌ریزی برای تخمیر زباله‌ها و سوزاندن آن با ایجاد کارخانه زباله‌سوز را ضروری دانست و اظهار داشت: استان‌های شمالی به علت نوع آب و هوا و موقعیت اقلیمی‌شان در بحث پسماند مشکلات بسیار زیادی در مقایسه با استان‌های کویری دارند.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه در گذشته بسیاری از اقدامات در حوزه پسماند به کندی اجرایی می‌شد، افزود: در چند ماهه اخیر شهرداری رشت شتاب لازم را برای جبران عقب ماندگی‌ها ایجاد کرده است.

سید حبیب راضی با اشاره در این مدت باقیمانده باید بتوانیم کارهای اساسی را به خوبی و با سرعت لازم انجام دهیم، خاطر نشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به صورت تمام قد در کنار شهردار رشت ایستاده است و حمایت لازم را انجام می‌دهد.

وی در ادامه گفت: از تمام ظرفیت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای تکمیل پروژه‌های پسماند شهرداری رشت استفاده می‌کنیم و اعتبارات خوبی را هم برای شهرداری در نظر خواهیم گرفت.

کد خبر 467488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.