۲۵۰ هزار قم‌کارت جایگزین کارت‌بلیت‌های قدیمی می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: ۲۵۰ هزار کارت بلیت طی دو ماه آینده با «قم‌کارت» جایگزین می‌شوند.

به گزارش ایمنا، کوروش محمدحسینی در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان و متولیان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از نحوه عملکرد پرداخت الکترونیک در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری قم، اظهار کرد: پروژه جدید کارت شهروندی یکی از فرآیندهای مهم در ایجاد تحول در حمل و نقل عمومی است. در سال ۹۷ بر اساس دستور شهردار قم پروژه کارت هوشمند جدید شهروندی قم با نام "قم کارت" را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت "قم کارت" به خوبی دنبال شده و پیمانکار اجرای آن، شرکت توسن سها در تهران است، افزود: پروژه قم کارت نیز مستقل اجرایی شد تا زیرساخت نرم افزاری برای تولید و فروش و شارژ و نگهداری کارت را در نظر بگیریم و بخش آن لاین کیف پول شهروندی نیز جدا باشد، همان طور که در حوزه تاکسی مستقل شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: در اتوبوسرانی نیز جداگانه اقداماتی انجام شد و در این بخش با شرکت صا ایران قرار داد بستیم و مسئولیت تجهیزات را بر عهده گرفتند، همچنین در پارک حاشیه‌ای پیمانکار مستقلی حضور دارد و به زیرساخت وصل شده و پارکینگ نیز مستقل است.

وی گفت: روند کار در این مدت به صورت مستمر پیگیری شده و تاکنون ۵۰۰ هزار کارت دست شهروندان رسیده است.

محمدحسینی با بیان اینکه قرار است ۲۵۰ هزار کارت در عملیات جایگزینی وارد چرخه حمل و نقل شود، خاطرنشان کرد: سیستم پرداخت در اتوبوس بسیار پیشرفته می‌شود و بر اساس مسیر و سرویس، نرخ دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم اظهار کرد: همچنین نصب سیستم مانیتورینگ اتوبوس‌ها در قم به صورت پایلوت در حال اجراست، رضایتمندی شهروندان بر درآمد ارجحیت دارد و طبق آن زمان‌بندی می‌شود تا شهروند بتواند به سیستم حمل و نقل اعتماد کند.

محمدحسینی عنوان کرد: سامانه AVL که جزئی از پروژه بود نیز بر پیمایش و تردد لحظه‌ای نظارت دارد و بر مبنای سرویس‌های پیموده شده، تأخیر را گزارش می‌دهد و حتی به صورت آن لاین محاسبات را بر اساس کیلومتر و تعداد سرویس نشان می‌دهد و برای هر کدام تعرفه‌ای در نظر می‌گیرد و برخی تخلفات سیستماتیک محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه قم کارت مقارن با کرونا و ناوگان تعطیل شد و مشکلاتی پیش آمد، اما از هفته گذشته قم کارت و جایگزینی آن با کارت‌های قبلی را آغاز کردیم.

محمدحسینی گفت: در سیستم جدید مشکلات حل شده است و ۱۱ باجه بلیط فروشی در سطح شهر در نظر گرفته شده و باجه‌داری به صورت فناوری درآمده و ۲۰ نقطه نیز در دکه‌ها به طور هوشمند مستقر شده و در حال نصب بر روی خودپرداز و دستگاه پوز نیز هستیم و تجهیزاتی نیز به صورت خودکار در سطح شهر آماده خدمت رسانی در زمینه شارژ می‌شود تا همه شهروندان به شارژ دسترسی داشته باشند.

کد خبر 467435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.