حکم حبس شهردار اهواز و واکنش عضو شورا

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با اشاره به صدور حکم حبس و انفصال برای شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفا، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ایزدی اظهار کرد: استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان، سال‌های زیادی است که از سوءمدیریت برخی مدیران رنج می‌برد. یکی از مشکلات اصلی اهواز بعد از هر بارش باران، بحث بالازدگی فاضلاب و آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر است که این موضوع، رنجش و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: اعضای شورا نیز مانند سایر شهروندان از وضعیت آبگرفتگی‌ها ناراحت هستند. در بارندگی سال ٩٨ اوضاع اسفباری رقم خورد و بسیاری از مناطق و خانه‌های مردم دچار آبگرفتگی شدید شدند بنابراین قوه قضائیه و در رأس آن آیت‌الله رئیسی برای پیگیری و برخورد با مقصران آبگرفتگی‌های اهواز دستور ویژه‌ای صادر کرد. در پی این دستور، دادستان اهواز به عنوان مدعی‌العموم وارد صحنه شد.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز افزود: از سوی دیگر، مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در خصوص این وضعیت شکایت کرد. با تشکیل پرونده و نظرخواهی از کارشناسان بعد از گذشت یک سال از این موضوع، اکنون شهردار اهواز و مدیرعامل سابق آبفا به یک سال حبس تعزیری، دو سال انفصال از خدمت و عذرخواهی از مردم محکوم شده‌اند؛ البته این حکم فعلاً قطعی نیست.

ایزدی اضافه کرد: شورای پنجم شهر اهواز همواره از اقدامات آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضا در حذف حاشیه امن مدیران، برخورد با مسئولان ناتوان، مدیران کم کار و مفاسد حمایت می‌کند اما یک نکته را نباید فراموش کرد که مشکلات فعلی اهواز به امروز یا دیروز برنمی‌گردد بلکه این حجم از مشکلات و معضلات در کلانشهر اهواز به چند دهه قبل برمی‌گردد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: از مدعی‌العموم و دستگاه قضا تقاضا داریم با مسببان و مدیران سابقی نیز که در بروز مشکلات امروز اهواز نقش دارند قاطع برخورد کنند تا هیچ مدیری به خود اجازه ندهد در دوران مسئولیتش نسبت به مشکلات و معضلات مردم بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: بعد از اعلام حکم شهردار و مدیر سابق آبفای اهواز، جلسه‌ای در شورای شهر تشکیل و این موضوع بررسی شد و قرار است روز یکشنبه با حضور اصحاب رسانه جلسه‌ای برگزار شود و اقدامات اعضای شورای شهر، شهرداری و آبفا برای مقابله با آبگرفتگی در این سه سال تشریح شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: اعضای شورا، در خصوص برخورد با مدیران ناکارآمد و کم‌کار و بالاخص مقصرین آبگرفتگی‌ها تاکید دارند اما از دستگاه قضا انتظار دارند با برخی از مدیران قبلی و مدیران حداقل از ۱۵ سال قبل تاکنون نیز برخورد کند تا هیچ مدیری حاشیه امنی نداشته باشد و مسئولان بدانند در صورت اهمال‌کاری و کوتاهی در هر برهه زمانی حتی در چند سال بعد نیز باید پاسخگوی اقداماتشان باشند.

وی به ایسنا گفت: اگر اقداماتی که در این دوره در خصوص رفع آبگرفتگی، عمران شهر و خدمات‌رسانی به مناطق محروم انجام شد، در دوره‌های قبل نیز به همین منوال انجام می‌شد قطعاً امروز شاهد شرایط بهتری در اهواز بودیم.

کد خبر 467401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.