بیشترین تخلف موتورسواران نداشتن کلاه ایمنی است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین تخلف موتورسواران نداشتن کلاه ایمنی است، گفت: اگر موتورسواران کلاه ایمنی داشته باشند و موتورسیکلت آن‌ها دستور قضایی برای توقیف نداشته باشد، برای موضوعاتی مانند همراه نداشتن مدارک توقیف نمی‌شوند.

محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تاکنون درباره طرح "موتوریار" دستوری نداشتیم، اظهار کرد: این طرح در تهران به جای توقیف موتورسیکلت‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در اصفهان اگر موتورسواران کلاه ایمنی داشته باشند و موتورسیکلت آن‌ها دستور قضائی برای توقیف نداشته باشد، برای موضوعات دیگری مانند همراه نداشتن مدارک، توقیف نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور خاطر نشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران الزامی است و آن‌ها را هنگام بروز حوادث از خطرات جدی نجات می‌دهد و پلیس نیز وسیله موتورسواران دارای کلاه ایمنی را توقیف نمی‌کند تا آن‌ها تشویق به استفاده از کلاه ایمنی شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح افزایش ایمنی موتورسواران است، اضافه کرد: بیشترین تخلف موتورسواران نداشتن کلاه ایمنی است و بعد از آن تخلفاتی مانند حادثه‌سازی، حرکت در خلاف جهت، عبور از پیاده راه و ورود به بزرگراه‌ها از جمله تخلفات آن‌ها است.

کد خبر 467358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.