بایدن: مهاجمان به کنگره تروریست داخلی بودند

رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: مهاجمان به کنگره باید به عنوان اوباش، نژادپرست، تروریست داخلی و یهودستیز باید محاکمه شوند. صحنه‌های روز چهارشنبه بیشتر شبیه کشورهای دیکتاتوری بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جو بایدن در اولین نطق خود به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: همدردی عمیق خودم را با خانواده مأمور پلیسی که هنگام انجام وظیفه کشته شد ابراز می‌کنم.

وی افزود: اعضای تیم اقتصادی کابینه خود را معرفی می‌کنم. این کابینه‌ای است تاریخی که تعداد زنان و مردان در آن برابر است، اکثریت اعضای آن رنگین پوستان هستند. اولین کابینه‌ای است که وزیر دفاع سیاه‌پوست، وزیر اقتصاد زن و یک وزیر از بومیان آمریکا دارد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد سیاستش در مورد واکسن کرونا، گفت: رساندن سریع واکسن کرونا از کارخانه‌ها به مردم در اولویت من خواهد بود.

بایدن در مورد سیاست‌های اقتصادی خود نیز گفت: حداقل دستمزد را به ۱۵ دلار در ساعت بالا خواهم برد. هیچکس که ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنه نباید زیر خط فقر باشد. ما بر نجات کسب و کارهای کوچک متعلق به سیاهپوستان، لاتین تبارها و آسیایی تبارها تمرکز خواهیم کرد.

وی در مورد نظرش در قبال دونالد ترامپ، گفت: من مدتهاست که عقیده داشته‌ام دونالد ترامپ کفایت ریاست جمهوری را ندارد، اما دو هفته دیگر من رئیس جمهور خواهم بود.

رئیس جمهور منتخب آمریکا ادامه داد: تمرکز من بر سه مسئله فوری است؛ همه‌گیری ویروس، رساندن واکسن به مردم، و احیای اقتصاد. کنگره خودش می‌تواند تصمیم بگیرد چه اقدامی کند.

‏‎بایدن در پاسخ به خبرنگاران گفت که علاقه‌ای به استیضاح یا برکناری ‎ترامپ ندارد.

وی در مورد شورش روز چهارشنبه هواداران ‎ترامپ و حمله آنها به کنگره آمریکا، گفت: مهاجمان به کنگره باید به عنوان اوباش، نژادپرست، تروریست داخلی و یهودستیز باید محاکمه شوند. صحنه‌های روز چهارشنبه بیشتر شبیه کشورهای دیکتاتوری بود.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد اظهار نظر ترامپ که گفته بود در مراسم تحلیفش شرکت نخواهد کرد گفته که از این اتفاق خوشحال است.

بایدن درباره محاکمه احتمالی اعضای کابینه ترامپ گفت: تحقیقات گسترده‌ای انجام خواهد شد، اما من در کار قوه قضائیه دخالت نخواهم کرد.

وی در مورد حضور برنی سندرز در کابینه‌اش گفت: قصد داشتم وی را به عنوان وزیر کار معرفی کنم، اما نپذیرفت و قبول نکرد که یک کرسی سنا را رها کند.

کد خبر 467276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.