زننده سریع ترین گل لیگ فوتبال زنان کیست؟ + آمار

پست اینستاگرام روابط عمومی تیم زنان شهرداری بم موجب انتشار خبری اشتباه در رسانه‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا ساعاتی پیش رقابت‌های هفته ششم لیگ فوتبال زنان با برگزاری دیدار شهرداری بم و همیاری ارومیه پیگیری شد. در ثانیه‌های آغازین این دیدار مونا حمودی ملی پوش شهرداری بم موفق به گلزنی شد تا روابط عمومی این باشگاه خبری مبنی بر «ثبت رکورد سریع‌ترین گل فوتبال زنان در ثانیه ۳۰» منتشر کند.

به دنبال انتشار این خبر، برخی رسانه‌های داخلی و خارجی نیز اقدام به بازنشر آن کردند اما در واقع رکورد سریع‌ترین گل ادوار لیگ فوتبال زنان متعلق به سارا قمی در سال ۱۳۹۱ است که این بازیکن در ثانیه ۶ موفق به گلزنی مقابل جیرفت شده بود. البته فیلمی از این گل ضبط نشده است اما چند سال بعد و در جریان فصل ۱۳۹۸ سارا قمی برای باری دیگر و در ثانیه ۱۲ موفق به گلزنی مقابل شهرداری سیرجان شده بود که ویدئوی این گل در اختیار رسانه‌ها قرار دارد.

نکته دیگر آنکه با پیگیری خبرنگار ایمنا از داور دیدار شهرداری بم و همیاری ارومیه مشخص شد گل مونا حمودی در ثانیه ۲۱ به ثبت رسیده است و خبر منتشر شده در ثانیه ذکر شده نیز دچار ایراد است.

گلاره ناظمی مسئول برگزاری مسابقات لیگ فوتبال زنان ضمن تایید مطلب خبرگزاری ایمنا در این خصوص گفت: «با استعلام بنده نیز از داور مسابقه مشخص شد که این گل در ثانیه بیست و یکم ثبت شده که در هر صورت بازهم سریع‌ترین گل فوتبال زنان نیست و می‌توان آن را سریع‌ترین گل فصل اخیر دانست.»

این اولین بار نیست و پیش از این نیز رسانه‌ها در ثبت آمار و ارقام لیگ فوتبال زنان، از جمله رکورد کلین شیت زهرا خواجوی دچار مشکل شدند. به طوری که این رکورد ۹۵۳ دقیق عنوان شد اما در واقع رکورد کلین شیت این دروازه بان باید همچون فوتبال مردان از فصل گذشته آن (دیدار ذوب آهن و شهرداری بم در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان) محاسبه شود. دیداری که زهرا خواجوی در نیمه اول گل خورد و در نیمه دوم دروازه خود را بسته نگه داشت. به این ترتیب رکورد خواجوی به عددی بالاتر از ۱۰۰۰ دقیقه خواهد رسید.

کد خبر 467217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مخاطب با دقت IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    آفرین به این دقت نظر