قوه قضائیه و شوراها برای پیشبرد اهداف نظام وجه مشترک دارند

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای آنکه در کشور با فساد مبارزه کنیم یکی از راهکارهای آن تعامل و همکاری با دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا احمدی در حاشیه اجلاس امروز (پنجشنبه) شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمان ویژه ما دادستان کل کشور بود که حضورشان به این معناست که وجه اشتراکی بین قوه قضائیه و شوراها برای پیش برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد چرا که شوراها یک بازوی نظارتی هستند.

وی افزود: برای آنکه در کشور با فساد مبارزه کنیم یکی از راهکارهای آن تعامل و همکاری با دستگاه قضائی است. ما ۱۲۶ هزار عضو شورا در کشور داریم که اینها به عنوان بازوی نظارتی می‌توانند بسیاری از مشکلات و تخلفات را شناسایی کرده و آنها را پیگیری کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: از سوی دیگر دادستان‌ها مدعی العموم هستند و حفظ حقوق عامه از وظایف آنها است. شاید در یک شهری دادستان از وقوع یک تخلف بی خبر باشد اما عضو شورا از آن موضوع با خبر باشد.

احمدی ادامه داد: امروز نقطه عطفی در تعامل میان قوه قضائیه و شورای عالی استان‌ها است تا بتوانند برای مبارزه با فساد گام بردارند چرا که مبارزه با فساد در حد شعار سودی ندارد بلکه باید به دنبال عملیاتی شدن مبارزه با فساد باشیم.

کد خبر 467088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.