اشتغالزایی ۱۷۴۳ نفر در بازارچه‌های شهری بندرعباس

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس از ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۷۴۳ نفر در بازارچه‌ها، بازارها و فضاهای موقت ایجاد شده توسط شهرداری خبر داد.

احمد ملایی‌نسب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اشتغالزایی ۱۷۴۳ نفر در بازار ماهی‌فروشان، میدان میوه و تره‌بار، بازار حسین‌آباد، بازار ۲۲ بهمن و همچنین بازارچه‌های محله‌ای و غرفه‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، افراد فاقد شغل مناسب بیشتر از سایران تحت تأثیر هستند، افزود: به منظور اجرای فرمان مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، ایجاد بازارچه‌های محله‌ای در دستور کار قرار دارد و دو بازارچه محله‌ای در محلات آیت‌الله غفاری و فرودگاه قدیم بزودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس از پیشرفت ۸۰ درصدی بازارچه آیت‌الله غفاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت سه بازارچه محله‌ای دیگر تا پایان سال جاری نیز، جزو برنامه‌های این سازمان است که این بازارچه‌ها با همکاری ساکنین محله، قرارگاه تحول محلات و هیئت امنا مساجد احداث می‌شوند.

وی با بیان اینکه مکان‌یابی و شناسایی بهره‌برداران این بازارچه‌ها با همکاری بسیج محله، قرار گاه تحول محلات، هیأت امنا مسجد و شورای اجتماعی محلات انجام می‌شود، گفت: اقلامی که در این بازارچه‌ها عرضه می‌شود، شامل صنایع‌دستی، لباس محلی، میوه و تره بار و… است.

ملایی‌نسب با بیان اینکه علاوه بر بازارچه محله‌ای، ایجاد بازارچه صنایع دستی نیز در محله فرودگاه قدیم جزو برنامه‌های شهرداری بندرعباس است، اضافه کرد: با راه‌اندازی بخش‌های باقیمانده میدان میوه و تره‌بار و بازارچه‌های محله‌ای، اشتغالزایی اماکن تحت مدیریت این سازمان به بیش از ۲۰۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

کد خبر 467067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.