آنالیز عملکرد سپاهان مقابل پرسپولیس با امید بندی‌داریان

یک آنالیزور حرفه‌ای فوتبال به بررسی عملکرد سپاهان با هدایت نویدکیا مقابل پرسپولیس و نقاط ضعف و قوت آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان در حالی که چند هفته‌ای است بیرون از خانه به میدان می‌رود، دو تساوی پیاپی برابر ماشین سازی و پرسپولیس را تجربه کرد. با این حال ۵ دیدار از شش هفته باقی مانده برای شاگردان محرم، با خوش اقبالی خاصی همراه است و آن‌ها در ۵ دیدار در ورزشگاه نقش‌جهان به میدان خواهند رفت. سپاهان تا اینجا کار نشان داده که هر چقدر در گلزنی مهارت دارد، به همان میزان گل نخوردن برایش دشوار است. ۱۴ گل زده و ۱۱ گل خورده روایتی از دو فاز متفاوت تهاجمی و تدافعی طلایی‌پوشان اصفهانی دارد. آن‌ها چند روز پیش در یکی از حساس‌ترین تقابل‌های فصل‌شان و در الکلاسیکو ایران، علیرغم چند موقعیت خطرناک راه به جایی نبردند و برابر سرخ‌ها که روزهای سختی را سپری می‌کنند، به تساوی قناعت کردند. عملکرد سپاهان در دیدار روز سه‌شنبه مقابل پرسپولیس توسط امید بندی داریان، دارنده مدرک آنالیزوری فوتبال از باشگاه بارسلونا اسپانیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانیم:

ناتوانی در تصمیم‌گیری سریع، پاشنه آشیل مدافعان میانی سپاهان

سپاهان در فاز دفاع فصل پر چالشی را سپری می‌کند. ساختار دفاعی آن‌ها به گونه‌ای که تاکنون تیم‌های بسیاری در لیگ بیستم موفق به نفوذ در آن شده‌اند و ۱۱ گل خورده در ۹ هفته، شاهدی بر این ادعا است. البته یکی از نکات قابل توجه در این باره، مصدومیت گولسیانی بود که از فصل گذشته آغاز شده و در ابتدا لیگ دوباره این مدافع گرجستانی را درگیر خودش کرد. با این حال گولسیانی هم‌اکنون به ترکیب سپاهان برگشته و علاوه بر بستن بازوبند کاپیتانی، نقش مهمی در کلین‌شیت نیازمند در مصاف با سرخ‌پوشان پایتخت داشت.

آنالیز: اشکال در دفاع سپاهان وارد است. فکر می‌کنم مهمترین دلیل آن ناهماهنگی مدافعان و سرعت کم آن‌ها در تصمیم‌گیری است که می‌تواند در عملکردشان تأثیر منفی بگذارد. تیم سپاهان در فاز دفاع مقابل پرسپولیس خوب پرس می‌خورد و می‌توان گفت، بازیکنان پوششی حمایت خوبی از یکدیگر ندارند. بازیکنان میانی سپاهان در زمان پرس از تصمیم‌گیری درست و سریع عاجز هستند. با این وجود دفاع سپاهان با توجه به شرایط پرسپولیس در فاز هجومی، روزه نسبتاً بهتری را در این بازی داشت.

پاس‌های بلند قطری، حربه شاگردان محرم

اگر چه نمایش طلایی‌پوشان در فاز تدافعی چنگی به دل نمی‌زد، مهاجمان این تیم هماهنگ‌تر و زهردار از همیشه پا به میدان می‌گذارند. نویدکیا که در دوران بازیگری نیز همواره با سبک بازی‌اش به فوتبال تهاجمی علاقه نشان می‌داد، حالا در دوران مربیگری هم همین تفکرات را به شاگردانش منتقل کرده است. سجاد شهباززاده و محمدرضا حسینی دو بال خطرناک آتش‌بار تهاجمی سپاهانی هستند. با وجود چنین شرایطی در خط حمله سپاهان، آن‌ها مقابل پرسپولیس با وجود اینکه چند باری به دروازه حریف نزدیک شدند اما نتوانستند قفل دروازه لک را بگشایند تا برای اولین بار در یک دیدار از لیگ بیستم، در گلزنی ناکام بمانند.

آنالیز: تنها راه جلوگیری از فاز هجومی سپاهان ایجاد سد محکم در وسط زمین بود که پرسپولیس این کار را انجام داده و ارتباط مهاجمین این تیم به ویژه حسینی و شهباززاده با دیگر بازیکنان نسبت به بازی‌های قبل سپاهان به حداقل رسیده بود. موضوع دوم این بود که سپاهان در بازی‌های گذشته خود از ارسال پاس‌های بلند قطری به مهاجمان استفاده می‌کرد اما با پرس پرسپولیس در زمین سپاهان و تحت فشار قرار دادن بازیکنان مسئول، این کار کمتر دیده شد.

کد خبر 467039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.