شخصیت پایین جدول برای ذوب‌آهن مضر است/گردان و جهانی از خرید های خوب ذوب آهن هستند

مربی سابق تیم فوتبال ذوب آهن گفت: عباس زاده چند موقعیت داشت که توانست دو به گل تبدیل کند، ذوب آهن با دفاع تراکتور یعنی وفا هخامنش و هادی محمدی آشنایی کامل دارد زیرا در این تیم بازی کردند که می‌توانستند از نقاط ضعف این دو بازیکن استفاده کنند.

حسن استکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با بازی ذوب‌آهن و تراکتور اظهار کرد: بازی خوبی بود، دو تیم دوندگی داشتند ولی باید توجه داشت که تراکتور بدون سرمربی کار می‌کند و مسعود شجاعی از وسط زمین تمام کارهای مربیگری را انجام می‌دهد که باید شرایطی را به نفع تیم ذوب‌آهن ایجاد کند زیرا سرمربی با دستیاران خود از روی نیمکت بهتر می‌توانند بازی را آنالیز کنند تا فردی که خودش در زمین بازی می‌کند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن به خاطر اینکه دو دفاع وسط خود را نداشت مجبور شد، ابراهیم زاده را از منطقه چپ به دفاع ببرد و دو بازیکنی که چپ پا هستند وسط زمین بازی کردند و این موضوع مشکل ساز شد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه نمی‌دانم تاکتیک پرس از جلو چه معنی می‌دهد، تصریح کرد: تیم‌ها باید از جلو، وسط یا در زمین خود دفاع کنند و این تاکتیک نیست زیرا اگر تاکتیک این باشد پس حمله چه می‌شود. ذوب‌آهن اگر دروازه خالی را به گل تبدیل می‌کرد دو بر یک برنده بازی بود.

استکی اضافه کرد: وقتی تیمی پایین جدول قرار دارد، به زمان‌های آخر بازی که می رسیم بازیکنان استرس شکست می‌گیرند و موقعیت‌های ساده را به گل تبدیل نمی‌کنند، شخصیت پایین جدول برای ذوب‌آهن مضر است. این تیم مقابل تراکتور خوب بازی کرد و بازیکنان توانمندی دارد، اما رتبه آنها در جدول روی روحیه بازیکنان تأثیر می‌گذارد و تفکرات منفی باعث باخت تیم می‌شود.

وی در خصوص بهترین بازیکن دو تیم، خاطر نشان کرد: میلاد جهانی روی فرم نبود و این یک بدشانسی برای ذوب‌آهن بود زیرا اگر این بازیکن شرایط بازی با پرسپولیس را داشت خیلی می‌توانست کمک کند. محمد عباس زاده از تراکتور بازیکن خوبی بود و در ذوب‌آهن هم همه خوب بودند و تا حدودی بیدوف توانایی بیشتری داشت.

مربی سابق ذوب‌آهن افزود: شهاب گردان و میلاد جهانی دو خرید خوب ذوب‌آهن هستند البته بقیه هم خوب هستند، این تیم اگر سال گذشته شهاب گردان را داشت بین تیم‌های اول تا ششم جدول بود.

استکی با اشاره به اینکه از مهاجم انتظار می‌رود موقعیت‌های کم را وارد دروازه کند، گفت: عباس زاده چند موقعیت داشت که توانست به گل تبدیل کند، ذوب‌آهن با دفاع تراکتور یعنی وفا هخامنش و هادی محمدی آشنایی کامل دارد زیرا در این تیم بازی کردند که می‌توانستند از نقاط ضعف این دو بازیکن استفاده کنند.

وی ادامه داد: هخامنش و محمدی در عمق دفاع ضعیف هستند، اما به خاطر قد بلند می‌توانند توپ‌ها را با سر بزنند، اگر ذوب‌آهن بازی را در عمق برده بود از وسط زمین دفاع می‌کرد و عکاشه را بازی می‌داد می‌توانستند از عمق دفاع تراکتور که کند است استفاده کنند.

این کارشناس فوتبال در رابطه با بازی بعدی ذوب‌آهن، اظهار کرد: این تیم باید اول دفاع کند و گل نخورد پس از آن دنبال پیروزی باشد، متأسفانه تیم‌هایی که پایین جدول قرار دارند می‌خواهند برای جبران سریع امتیازات بازی را پیروز شوند که همین باعث باخت می‌شود، در صورتی که باید نخست گل نخوریم تا بازیکنان از لحاظ روحی بالا بیایند و بعد از آن در حمله کار کنیم.

کد خبر 467022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.