برگزاری دوره آموزشی تهیه ازبیلت لوله‌گذاری فضای سبز در نرم‌افزار GIS

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین بار دوره آموزشی «تهیه ازبیلت لوله‌گذاری فضای سبز در نرم‌افزار GIS » به زودی در اصفهان برگزار می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم برگزاری آموزش برای کارشناسان، دوره‌های متعدد مجازی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از جمله دوره‌های برگزار شده، دستورالعمل‌های باغبانی و گیاه‌پزشکی، آشنایی با سموم جدید و کم خطر شیمیایی و ترکیبات گیاهی جایگزین آن، دوره بعدی مبارزه و کنترل علف‌های عرز فضای سبز، دوره قرارداد نگهداری فضای سبز نسخه جدید و دوره تعالی سازمانی بوده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری دو وبینار با هماهنگی دانشگاه شیراز و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شیراز در سطح ملی، تصریح کرد: نخستین وبینار با عنوان «مدیریت پایدار فضای سبز شهری» بود که بیش از ۲۰۰ نفر مخاطب داشت.

وی با بیان اینکه وبینار آموزشی «امانت سبز» نیز با همکاری سازمان سیما و منظر شهری شیراز و با هماهنگی دانشگاه شیراز برگزار شد، ادامه داد: برخی دوره‌های آموزشی دیگر با موضوعاتی همچون آشنایی با گونه‌های مقاوم به کم آبی، اصول هرس و تربیت گیاهان، دوره مدیریت و اصلاح خاک در فضای سبز، دوره آشنایی با گیاهان پوششی و زینتی پیش‌بینی شده و تا چند روز آینده برگزار می‌شود.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه برای نخستین بار دوره آموزشی «تهیه ازبیلت(نقشه‌های سازه‌ای) لوله‌گذاری فضای سبز در نرم افزار GIS » به زودی در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: تاکنون هر کدام از دوره‌های آموزش‌های مجازی حدود ۱۰۰ نفر مخاطب داشته و مخاطبان این دوره‌ها کارشناسان مناطق و کارشناسان فضای سبز پیمانکاران بودند.

وی ادامه داد: مخاطبان دو وبینار برگزار شده نیز مخاطبان از اصفهان و شیراز بودند و با توجه به اینکه در گروه کلانشهرها قرار گرفت، از سایر کلانشهرها نیز حضور داشتند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر شرایط کرونایی به اتمام رسد، با توجه به بازخوردهای مطلوب آموزش‌های مجازی در سطح کارشناسی و بالاتر برنامه‌ها به صورت وبینار و آموزش‌های مجازی خواهد بود، اما برای کارگران فضای سبز به دلیل اینکه باید آموزش‌های میدانی و عملی ارائه شود، پس از شرایط کرونایی دوره‌های آموزشی به ضرورت حضوری برگزار می‌شود.

کد خبر 466981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.