برج‌های بلندی که در کوچه باغ‌های شمال پایتخت سبز شدند

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بیشتر ساختمان‌های بلند مرتبه‌ای که در کوچه‌های باریک و کم عرض در شمال پایتخت ساخته شده بر اساس مصوبه برج باغ‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست اینستاگرامی انجمن مفاخر ایران با موضوع مرگ و زندگی باغهای تهران با اشاره به تاریخچه قوانین حمایتی است باغ های پایتخت گفت اگر گفت اولین لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوبه سال ۵۹ هست که در شورای عالی انقلاب  به تصویب رسیده شده است. قانونی که نگاهی بسیار سختگیرانه نسبت به حفظ باغ ها و درختان دارد  و مجازات‌های پیش‌بینی شده برای قطع درختان بسیار سنگین است.

 وی به روند شکل گیری مصوبه برج باغ ها در تهران اشاره کرد که در شورای دوم شهر تهران به تصویب رسید و گفت : در مصوبه بادافزایش طبقات سطح اشغال در باغات کاهش پیدا می کرد.
به گفته او در این مصوبه برای تامین منافع حداکثری مالکین عملا منافع شهر نادیده گرفته شد.

اعطا با اشاره به اینکه بیشتر برجهای شمال تهران که در کوچه های کم عرض ساخته شدند حاصل مصوبه برج باغ ها است گفت:  اگر قرار بود این بنا ها بر اساس طرح تفصیلی ساخته شوند نهایتاً ۴ تا ۵ متر ۵ طبقه اجازه ساخت داشتند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متاسفانه مصوبه برج باغ ها در طرح جامع ابلاغی ۸۶   وارد می شود و پیوست شماره ۳ ،یا دستور العمل ماده ۱۴ زمین شهری تهران می شود گفت: ورود این مصوبه شورا به طرح جامع باعث شد این مصوبه شکل قانونی گرفته و به شکل وسیعی در تهران اجرایی شود و تعداد وسیعی از باغات را تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت: معتقدم مفهوم میراث را علاوه بر میراث فرهنگی باید به میراث طبیعی نیز تعمیم داد و در قوانین و مقررات ادبیات موضوع میراث طبیعی را توسعه داد.

کد خبر 466935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.