افتتاح درمانگاه هموفیلی رشت در دهه فجر

شهردار رشت از افتتاح پروژه درمانگاه هموفیلی رشت در ایام دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید محمد احمدی با اشاره به پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در رشت، اظهار کرد: در پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی طی دو ماه اخیر بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام‌شده است و با افزایش ردیف اعتباری این پروژه‌ها را با سرعت بیشتری به اتمام می‌رسانیم.

شهردار رشت با اشاره به پیشرفت پروژه‌های ازجمله کارخانه کود آلی، تصفیه شیرابه طی دو ماه اخیر تصریح کرد: موضوع تصفیه شیرابه بسیار پیچیده است و اجازه می‌خواهم تا دراین‌باره در زمان دیگری به‌طور کامل صحبت کنیم.

احمدی با تأکید بر اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۲۰۰ تن در کارخانه کود آلی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: برای جذب اعتبارات ملی درباره این مهم مشغول رایزنی در سطح استانی و ملی هستیم و معتقدم برای رفع مشکلات سراوان باید در ابتدا ظرفیت کارخانه کود آلی را افزایش دهیم و چنانچه این ظرفیت به یک هزار تن روزانه افزایش پیدا کند به شرایط ایده آلی دست پیدا می‌کنیم.

شهردار رشت با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی پیرامون تالاب عینک رشت در دستور کار قرار دارد، گفت: قصد داریم تالاب عینک را به مدت‌زمان ۱۰ ساله و بر اساس اختیارات آب منطقه‌ای اجاره کنیم و به لطف خدا پروژه آرامگاه دکتر حشمت و درمانگاه هموفیلی رشت نیز در ایام مبارک دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های مشارکتی شهرداری رشت با قرارگاه سازندگی خاتم افزود: با توجه به مشکلات مالی که شهرداری رشت با آن دست‌به‌گریبان است درباره پروژه‌های مشارکتی قرارگاه خاتم و شهرداری رشت نیز نیازمند تهاتر هستیم.

شهردار رشت با بیان اینکه بزرگ‌ترین دغدغه در حوزه رودخانه‌های رشت سرازیری فاضلاب‌ها به داخل گوهر رود و زر جوب است، تصریح کرد: برخی از متولیان دراین‌باره کوتاهی می‌کنند و به‌یقین با جلوگیری از سرازیری فاضلاب‌ها به رودخانه‌های رشت، بخش عمده‌ای از مشکلات در این حوزه برطرف می‌شود و در جلسه‌ای که اخیراً با فرمانده قرارگاه خاتم نیز برگزار شد پیشنهادی مبنی بر اینکه در حال حاضر که بودجه در مجلس در دست بررسی است وضعیت جذب اعتبار برای رودخانه‌های رشت در کمیسیون تلفیق گنجانده شود.

احمدی با اشاره به اجرای رینگ ۹۰ متری در رشت گفت: این مهم نیز در دستور بررسی قرار دارد و درباره پروژه پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان نیز جلسات متعددی با مسؤولین مرتبط و کارشناسان برگزارشده و یکی از بهترین اتفاقات دراین‌باره افزایش سرانه فضای سبز رشت به ۹ مترمربع است و در حال حاضر سرانه فضای سبز رشت کمتر از ۲ مترمربع است.

منبع: ایرنا

کد خبر 466889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.