ساماندهی محور تاریخی گردشگری دردشت و منار ساربان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اهمیت محورهای گردشگری سطح منطقه، همچنین توجه مدیران شهری به ساماندهی آن، عملیات ساماندهی محور دردشت اتمام و محور شهید بحری در دست اجرا است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت گذر دردشت اظهار کرد: گذر دردشت به دلیل داشتن شمار زیاد ابنیه‌های ارزشمند تاریخی و تردد گردشگران داخلی و خارجی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به طولانی بودن مسیر دردشت و فرسودگی دیواره‌های ساختمان‌های فرسوده، عملیات ساماندهی گذر دردشت در چند مرحله به اتمام رسید.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: عملیات ساماندهی محور گردشگری دردشت شامل: آسفالت‌برداری، زیرسازی و بلوک یا سنگ فرش انجام شد و در برخی از مکان‌ها که دیواره‌ها مخروب بوده، با اجرای عملیات زیرسازی و کاهگل دیواره‌ها همرنگ محیط پیرامون شد.

وی با اشاره به دیگر پروژه مرمتی گذرهای تاریخی، گفت: گذر تاریخی شهید بحری منتهی به منار ساربان واقع در خیابان کمال اسماعیل در سال‌های گذشته سنگ فرش شده بود که به دلیل فرونشست سطح آن، آواربرداری و پس از زیرسازی با تلفیق بلوک و سنگ تسطیح شد.

کارگر افزود: پس از تکمیل عملیات سنگفرش پیرامون منار تاریخی ساربان، دیواره‌های این منار سلجوقی مرمت و بازسازی و در نهایت با هزینه سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نورپردازی ویژه خواهد شد.

کد خبر 466765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.