انهدام باند کپی و فروش کارت‌های مسافری مترو

کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از یک کامیون، برخورد پراید با قطار باری، کشف ۲۰ میلیارد کالای احتکاری و قاچاق توسط پلیس گمرک در کشور، انهدام باند کپی و فروش کارت‌های مسافری مترو و دستگیری قاتل فراری پس از شش ماه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرکل گمرک بازرگان گفت: با تلاش مأموران این گمرک، افزون بر ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه کامیون خروجی در این گمرک کشف و ضبط شد.

مجتبی بازگیر اظهار کرد: حین کنترل کامیون‌های خروجی از مرز بازرگان مأموران این گمرک به کامیون خروجی با بار کالای لوازم قنادی مشکوک شده و برای کنترل بیشتر کامیون را به سرویس ایکس ری گمرک هدایت کردند.

وی با بیان اینکه بعد از کنترل بیشتر بار در ایکس ری و کمک گرفتن از سگ‌های موادیاب وجود مواد مخدر در داخل بار مشخص شد، اضافه کرد: از داخل بار این کامیون ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در لابه لای بار جا سازی شده بود، کشف و ضبط شد.

مدیرکل گمرک بازرگان ادامه داد: این کامیون توقیف و راننده به همراه مواد مخدر کشف شده بعد از تشکیل پرونده قضائی به مقام قضائی تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران با این کشورها در این منطقه به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

برخورد پراید با قطار باری

رئیس پلیس راه آهن کرمانشاه از وقوع سانحه میان یک دستگاه پراید با قطار باری در شهرستان "هرسین" که منجر به مصدوم شدن شدید راننده خودروی سواری شده است، خبر داد.

شهریار ویسی افزود: این حادثه در حوالی روستای "فراش" از توابع شهرستان هرسین رخ داد. وی ادامه داد: در این حادثه خودروی پراید پس از برخورد با قطار از بالای پل سقوط کرد و راننده ۶۶ ساله آن نیز به شدت مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده است.

رئیس پلیس راه آهن کرمانشاه تصریح کرد: قطار باری پس از بارگیری در راه آهن کرمانشاه به سمت استان‌های مرکزی در حال حرکت بود، علت وقوع این حادثه طبق نظر کارشناسان پلیس راه عدم توجه راننده پراید در رعایت کردن نکات ایمنی و حریم ریل راه آهن عنوان کرد، همچنین روستای فراش در ۲۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

کشف ۲۰ میلیارد کالای احتکاری و قاچاق

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۱۶۶ تن انواع کالای احتکاری و قاچاق به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

هادی رفیعی کیا گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استقرار پلیس در مبادی رسمی ورود و خروج کالا و مقابله و مبارزه جدی با قاچاق کالا، طی هفته گذشته کارآگاهان پلیس گمرک مستقر در مبادی رسمی بنادر جنوبی و گمرکات شرق کشور با همکاری سازمان‌های متولی و با بهره گیری از سامانه‌های پایشی و اشراف اطلاعاتی در یک عملیات مشترک با پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی موفق به کشف بیش از ۱۶۶ تن انواع کالای احتکاری و قاچاق از قبیل روغن خوراکی و ظروف شیشه‌ای کریستال به همراه مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی و درمانی شدند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این رابطه پنج متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا در کشور موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انهدام باند کپی و فروش کارت‌های مسافری مترو

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای باند کپی و فروش کارت‌های تردد مسافری مترو یک ساله بدون محدودیت سفر خبر داد.

داوود معظمی گودرزی گفت: با مراجعه نماینده شهرداری تهران به پلیس فتا و ارائه شکایت در خصوص کپی کارت‌های تردد مسافری مترو بدون محدودیت و فروش گسترده این کارت‌ها در سراسر تهران بزرگ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی هماهنگی با مراجع قضائی مبنی بر شناسایی و دستگیری کپی کنندگان، خریداران و فروشندگان این کارت‌ها، در گام نخست نحوه کپی برداری کارت‌های مذکور در دست بررسی تیم اسکیمر پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و افسران تیم مبارزه با اسکیمر این پلیس اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی توضیح داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ با بررسی‌های گسترده متوجه فعالیت یک باند حرفه‌ای چهار نفره در خصوص کپی و فروش کارت‌های نامحدود مترو در سراسر تهران شده و با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی اعضای این باند شدند و هویت این مجرمان برای پلیس محرز شد.

وی اضافه کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و محل اختفای متهمان پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و با توجه به اینکه متهمان جهت گمراه کردن پلیس هر کدام در نقطه‌ای از شهر فعالیت می‌کردند، طی هماهنگی با مراجع قضائی چند اکیپ عملیاتی از پلیس فتا پایتخت به صورت همزمان عملیات گسترده‌ای علیه مجرمین آغاز کردند و تمامی اعضای این باند دستگیر و بیش از ۲۰۰ کارت مترو از انواع مختلف، یک دستگاه اسکیمر مخصوص کارت‌های تردد و دیگر تجهیزات الکترونیک از محل اختفای این افراد کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انتقال مجرمان به پلیس فتا مشخص شد این افراد با سو استفاده از تخصص خود در زمینه نرم افزار دست به این اقدام زدند و بعد از کپی این کارت‌ها با حضور در نقاط نزدیک به ایستگاه‌های مترو هر کدام را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند.

دستگیری قاتل فراری پس از ۶ ماه

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری قاتل مرد کرمانشاهی پس از شش ماه فرار در شهرستان دامغان خبر داد.

رضا بی نقی اظهار کرد: شش ماه قبل در یک درگیری در کرمانشاه مرد ۲۸ ساله‌ای با ضربات سلاح سرد به قتل رسید و عامل جنایت متواری شد.

وی افزود: با دریافت گزارش این قتل و احتمال فرار متهم به استان سمنان، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان بررسی‌های تخصصی و تحقیقاتی گسترده میدانی خود را آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده به پرونده که به طور جدی درصدد دستگیری قاتل فراری بودند، توانستند با استفاده از اقدامات فنی و تخصصی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین پلیسی، مخفیگاه متهم را در شهرستان دامغان شناسایی کنند و تحت کنترل نامحسوس قرار دهند.

بی نقی خاطرنشان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم بلافاصله تیمی از مأموران ماهر پلیس آگاهی استان سمنان با اخذ نیابت قضائی به شهرستان دامغان اعزام شدند و متهم را پس از شش ماه فرار در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی افزود: این فرد ۳۲ ساله در ابتدای بازجویی‌ها منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، اما در مواجهه با اسناد و مستندات پلیس و روش‌های نوین و علمی کشف به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از بازسازی صحنه و تحویل متهم به مرجع قضائی خبر داد و تأکید کرد: کشف سریع و دقیق جرایم این چنینی به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 466685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.