روزانه ۹ هزار تن پسماند به ری منتقل می‌شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه ۹ هزار تن پسماند به ری گسیل داده می‌شود، گفت: شهردار دستور توقف تاسیس مرکز پسماند در شهرری را صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل‌آبادی، در جلسه امروز شورای شهر تهران با قدردانی از محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش و محمود میرلوحی دیگر عضو این شورا به سبب پیگیری درخصوص رفع محدودیت ساخت و ساز در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: این طرح حدود ۴۰ سال رها شده بود که با پیگیری این اعضا و معاونت شهرسازی شهرداری تهران محدودیت ساخت و ساز در این محدوده پایان یافت.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: همچنین در دوره پیشین طرحی با عنوان "گور آرامستان" در دو محل تاریخی شهرری تصویب شده بود که در این دوره در کمیسیون ماده پنج طرح فاخری برای این محدوده تعیین و تصویب شد که از شهردار تهران می‌خواهم ایراداتی که گاهی در سیستم شهرداری به وجود می‌آید را رفع کرده و طرح را به مرحله اجرا برساند تا شادی مردم که ناشی از این امر است به تلخکامی تبدیل نشود. 

خلیل‌آبادی با اشاره به قرار گرفتن برخی خانه‌های محله جوانمرد قصاب در مسیر طرح تفصیلی تصریح کرد: خانه‌های این طرح که حدود ۳۰ سال به این وضعیت دچار بودند، از طرح خارج شدند. 

وی همچنین در تذکری به شهرداری تهران، گفت: پیرو مذاکرات مجازی و شفاهی با شهردار  تهران، نسبت به تاسیس مرکز تفکیک زباله در نزدیکی محل مسکونی انتهای منطقه ۲۰ و ابتدای حریم منطقه ۱۹ تهران که در محدوده جغرافیایی شهرری قرار دارد و این اقدام مورد نگرانی و اعتراض شدید مردم شده که به حق هم معترض هستند، به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

 عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: شهردار بر اساس قانون پسماند و وظایف شهرداری که باید برای حفظ سلامت مردم و ساکنان محلات به خصوص محله‌های کم برخوردار اقدامات ویژه انجام دهد، دستور توقف تاسیس این مرکز که درد مضاعفی برای مردم شهر ری شده است صادر کند.

 خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه روزانه ۹ هزار تن پسماند به ری گسیل داده می‌شود، اضافه کرد: آیا این حجم از زباله برای فهمیدن مشکلات ری کافی نیست؟ بر درد مردم شهرری و این زخمی که بر پیکر این شهر تاریخی و مذهبی است با این اقدامات جدید نمک نپاشید.

 عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش از کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این شورا خواستار شد نسبت به این موضوع اقدام کنند و جلوگیری از این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 466552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.