دستگیری کلاهبردار ۴۲ میلیاردی ارز دیجیتال در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری ۴۲ میلیارد ریالی با راه‌اندازی وب سایت در تهیه ارز دیجیتال در استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار مرتضی میرزایی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان از استان‌های مختلف کشور به پلیس فتای مازندران، مبنی بر کلاهبرداری از آنان در پوشش یک شرکت سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از وب سایت اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از مالباختگان و شاکیان پرونده مشخص شد، فردی تحت عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری و طراحی وب سایت با جلب اعتماد مشتریان و به بهانه پرداخت سود بیش از ۴۲ میلیارد از آنان کلاهبرداری و متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با اقدامات فنی و تخصصی متهم به کلاهبرداری را که ساکن یکی از شهرستان‌های استان مازندران بوده را شناسایی کردند.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه متهم پس از ارتکاب به جرم به تهران متواری شده، گفت: با شناسایی مخفیگاه متهم این فرد با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

وی افزود: متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت اما در ادامه تحقیقات با هوشیاری پلیس فتا و مواجه با ادله دیجیتال به ناچار لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری از ۴۷ شهروندان به ارزش ۴۲ میلیارد ریال اقرار کرد.

بنابه گزارش رکنا، فرمانده انتظامی استان مازندران به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال می‌کنند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچ گونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد این امر می‌تواند مورد سو استفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری کنند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند

کد خبر 466382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.