قوکاسیان: برگزاری جشنواره‏ فیلم کودک، فصل جدیدی برای سینماي كودك است

خبرگزاری ایمنا: یک منتقد و مدرس سینمای اصفهانی با اشاره تاثیرات جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در رشد و تعالی سینمای ایران تاکید کرد: برگزاری این دسته از جشنواره‌ها به نوعی نقش جهت‌دهی در سینما را عهده‌دار است و هر دوره از جشنواره‏ فیلم کودک و نوجوان فصل جدیدی برای سینمای کودک است.


به گزارش ایمنا، زاون قوکاسیان با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر این که هزینه برگزاری جشنواره باید صرف ساخت فیلم کودک شود، گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان از آن جهت که در این مدت، فضایی را برای تبادل نظر و فرهنگ‌سازی، فراهم می‌کند اهمیت زیادی دارد.
وی با ابراز خرسندی از بازگشت جشنواره از همدان به اصفهان، بیان داشت: دنیا فرهنگ ایران را به اصفهان و ظرفیت‌های بالای فرهنگی، توریستی و معماری آن می‌شناسد بنابراین باید این جشنواره به اصفهان باز می‌گشت و مطمئنا با این رویداد مهم شاهد پویایی دوباره سینمای کودک و نوجوان خواهیم بود.
وی با تاکید بر استمرار فعالیت جشنواره‌‌های فرهنگی، هنری در طول سال و نه فقط ایام برگزاری آن‌ها، تاکید کرد: متاسفانه در این سال‌ها هیچ گاه شاهد استمرار جریان‌های فرهنگی نبوده‌ایم و اثر‌گذاری‏ها معمولا به صورت مقطعی بوده و برخی از جشنواره‏‌ها هم خروجی چندان مثبتی نداشته‏‌اند.
این منتقد با بیان اینکه دهه ۶۰ و ۷۰ را می توان دوره طلایی فیلم کودک امید گفت: نسل‌های فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و بازیگران آن دوره کودک درون خود را فراموش کردند و همین باعث شده که فیلم کودک چون دهه‌های گذشته رونق نداشته باشد .
وی تاکید کرد: ارزان تمام شدن کار کودک که بخش اعظمی از آن به فیلمنامه قوی و تیم خوب بر می‌گردد باعث شده است گرایش به کار کودک بسیار کم باشد.
قوکاسیان ابراز امیدواری کرد: به این خوش‌بین هستم که در این جشنواره برنامه‌ریزی غنی و قوی برای تولیدات سینمای کودک ایران چون فیلم‌های گربه آوازه خوان، دزد عروسک ها، مربای شریرین، خانه دوست کجاست و شهر موشها داشته باشیم.
وی با اشاره به حضور سه نسل از فیلمسازان در بیست و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان این اتفاق را عاملی برای ارتباط بیش‌تر فیلمسازان و شناخت استعدادهای جدید صنعت فیلمسازی کشور دانست و گفت: سینمای کودک و نوجوان نیازمند کشف استعدادهای جوان و خلاق است.
گفتنی است بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر 46637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.