رهبر: مصباح یزدی یکی از ارکان سازنده جریان اصولگرا بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: سیاست امروز کشور باید همراه با همدلی و انسجام باشد و از ایجاد هرگونه تنش در بین جریان‌های سیاسی جلوگیری شود؛ زیرا علیرغم اختلافات سیاسی، تمامی گروه‌ها با امام و رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همراه هستند.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: آیت‌الله مصباح عالمی پر تلاش و به روز بود و در مباحث فقهی و فلسفه اسلامی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داد و نهایتاً با تأسیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) طلاب فراوانی را تربیت کرد.

وی افزود: آیت‌الله مصباح عالمی اسلام شناس بود و با تأسیس مؤسسه خود به تدریس فلسفه پرداخت. این مرجع والا مقام باید الگوی جوانان امروز باشد.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: آیت الله مصباح یزدی از چهره‌های شاخص انقلابی بود که بیش از هزاران طلبه را تربیت کرد و درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای عالم تشیع خواهد بود؛ زیرا امثال علامه مصباح در جهان تشیع زیاد نیستند در این راستا این اشخاص باید الگویی برای طلاب باشند.

رهبر یادآور شد: آیت‌الله مصباح به واسطه منطق معتدل خود توانست از برخی تندروی‌ها و تحرکات افراطی جلوگیری کند و سعی کرد تمامی فعالیت‌های خود را بر اساس موازین اعتدال و انقلابی پیش ببرد؛ زیرا امروز کشور نیازمند همدلی و خط و مشی منطقی است.

وی یادآور شد: امروز نباید افراط و تفریط در مسائل سیاسی در دستور کار باشد؛ زیرا هرگونه تنش در این زمینه، آب در آسیاب دشمنان ایران ریختن است. آیت الله مصباح یزدی میانجیگر نیروی‌های انقلابی بود و همیشه تلاش داشت در این جریان وحدت و انسجام ایجاد کند. امیدوارم با درگذشت ایشان، وحدت در بین نیروهای انقلابی حفظ شود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: سیاست امروز کشور باید همراه با همدلی و انسجام باشد و از ایجاد هرگونه تنش در بین جریان‌های سیاسی جلوگیری شود؛ زیرا علیرغم اختلافات سیاسی، تمامی گروه‌ها با امام و رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همراه هستند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی یکی از ارکان سازنده و مهم جریان اصولگرا در کشور بود.

کد خبر 466024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.