صندوق های «زمین و ساختمان» و «پروژه» به کمک پروژه های شهر می آید

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهر با پیشرفت مالی آنها منطبق است و با تدابیر صورت گرفته هیچ‌گونه عقب افتادگی مالی نداریم.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأمین مالی پروژه‌های شهری، اظهار کرد: تأمین مالی پروژه‌ها یکی از اساسی‌ترین ارکان اجرای آنها است که خوشبختانه با تمهیدات فراهم شده به موقع انجام می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از افزایش قابل قبول منابع درآمدی شهرداری در سال‌های اخیر، افزود: برای تأمین منابع مالی پروژه‌های شهر از سایر منابع از جمله فروش اوراق مشارکت مالی استفاده می‌کنیم که این اقدام برای اجرا و بهره برداری از پروژه‌ها به شدت مقرون به صرفه است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط تورم در کشور، انتشار اوراق مشارکت با نرخ ۲۳ درصد و پیش بردن پروژه‌ها، بین ۲۰ تا ۲۵ درصد به لحاظ تورم به نفع پروژه است.

وی با بیان اینکه ابزارهای نوین مالی همچون صندوق «زمین و ساختمان» و «صندوق پروژه» در دستور کار شهرداری قرار گرفته و درصدد فراهم ساختن ساز و کارهای مربوطه هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری بخشی از درآمدهای خود را به صورت غیرنقدی از طریق زمین و ملک به دست می‌آورد، برای پشتیبانی از پروژه‌ها، به پیمانکاران زمین تحویل داده یا زمین‌ها را در قالب مزایده به فروش رسانده و پول حاصل از فروش را به عنوان تأمین مالی در اختیار پروژه قرار می‌دهیم.

طهرانی تاکید کرد: تلاش شهرداری متوقف نشدن پروژه‌های شهری است، به همین جهت از مجموع شش هزار میلیارد تومان بودجه سال‌جاری و سازمان‌های وابسته بوده و پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن به طور مستقیم بودجه شهرداری است، ۷۰ درصد آن به پروژه عمرانی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بر حسب نمودارهای کنترل پروژه، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها با پیشرفت مالی آنها منطبق است، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری در اجرای پروژه‌های کوچک منطقه‌ای، متوسط و بزرگ همچون قطار شهری، حلقه حفاظتی شهر و مرکز همایش‌های بین‌المللی مشکلی نداشته، از نظر مالی به روز است و هیچ‌گونه عقب افتادگی مالی نداریم.

کد خبر 465968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.