۳۰ درصد دانش‌آموزان اصفهانی اضافه وزن دارند

معاون آموزش تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اصفهان گفت: بیش از ۳۰.۱ درصد دانش آموزان در کشور اضافه وزن دارند و اصفهان هم با میانگین پایین‌تری معادل ۳۰ درصد در این بحران قرار دارد که این اتفاق فاجعه‌ای برای آینده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا رئیسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز (شنبه) در نشست خبری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شرایط فعلی معلمان تربیت بدنی وظایفی برعهده دارند، با توجه به اینکه در شرایط جدید دانش‌آموزان بیشتر اوقات را برای آموزش با فضای مجازی می‌گذرانند و کم تحرکی دارند معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش برنامه‌هایی در این زمینه برای فعالیت بدنی آنها داشته است که در این راستا تشکیل گروه، انجام فعالیت‌ها، ارائه کلیپ‌ها و فیلم‌ها به وسیله معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مدارس غیرانتفاعی به دلیل سودجوئی‌ها و عدم رشد تخصصی، برخی از معلمان تربیت بدنی حذف شدند، افزود: با شیوع اپیدمی کرونا و کم تحرکی دانش‌آموزان پیگیر این مسئله بودیم که معلمان تربیت بدنی در زیست بوم جدید برای افزایش تحرک دانش آموزان فعال شوند، شرایط جدید بیماری کرونا باعث کم تحرکی دانش‌آموزان و بهم ریختگی سلامت جسمی، روحی و روانی آنها شده است.

اصفهان رتبه ۱۳ کشور در چاقی دانش‌آموزان را دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: در طرح کوچ ۹۱ درصد اطلاعات دانش‌آموزان کشور و در استان اصفهان ۹۳ درصد اطلاعات دانش آموزان وارد سامانه سنا شده است. بیش از ۳۰.۱ درصد دانش آموزان در کشور اضافه وزن دارند و اصفهان هم با میانگین پایین‌تری معادل ۳۰ درصد در این بحران قرار دارد که این اتفاق فاجعه‌ای برای آینده است و وظیفه ماست که اعلام خطر کنیم و باید سازمان‌های دیگر نیز در این زمینه با سازمان آموزش و پرورش همکاری کنند تا در ۲۰ سال آینده شاهد افزایش بیماری‌های افراد به دلیل سبک زندگی کنونی و کم تحرکی نباشیم.

رئیسی تاکید کرد: در کشور بیش از چهار میلیون دانش‌آموز چاق هستند و این تعداد در استان اصفهان بیش از ۲۷۰ هزار نفر است، در کل کشور بیش از ۳۰۰ هزار نفر مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیر واگیر اتفاق می‌افتد که بعد از کرونا با افسردگی و کم تحرکی افراد این شرایط به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان در کل کشور رتبه ۱۳ اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان را دارد، امسال در طرح کوچ در حوزه تربیت بدنی و سلامت فعالیت‌ها کاهش پیدا کرده است، همچنین ۹ کلاس درس تربیت بدنی در مدارس استان با هدف بالا بردن مهارت بنیادی دانش آموزان برای زندگی سالم اضافه شده است.

مسابقات ورزشی مدارس در بهمن ماه برگزار می‌شود

وی اظهار کرد: امسال اعتبار ایجاد ۱۲ مدرسه پویا داده شده است که با ایجاد این مدارس تحرک دانش‌آموزان افزایش می‌یابد، شش نمره درس تربیت بدنی به صورت یک امتحان تئوری در شبکه مجازی است و مسابقات ورزشی با رعایت پروتکل‌ها در ۱۰ رشته ورزشی در بهمن ماه به صورت انفرادی و گروهی در بخش دختران و پسران در استان برگزار می‌شود و مسابقات کشوری هم تیرماه سال آینده خواهد بود.

به گفته رئیسی؛ تهیه کلیپ‌ها و فیلم‌های ورزشی برای دانش آموزان ابتدایی در دستور کار است، در حوزه سلامت و بهداشت و مراقبان ۱۲۸ هزار سفیر سلامت در استان داریم، در زمینه آموزش بیماری‌های غیر واگیر تعداد ۵۸۰ هزار دانش آموز از فضای مجازی آموزش‌های لازم را دیدند.

تجهیز اتاق بهداشت در مدارس فاقد این امکانات

وی با بیان اینکه هر سال توزیع قرص ویتامین دی برای دانش آموزان داشتیم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرص ویتامین دی را در اختیار مدارس برای استفاده دانش آموزان قرار داده است.

وی بیان کرد: امسال در شرایط اپیدمی کرونایی ۴۵ هزار فرهنگی آموزش‌های لازم را دیدند. همچنین تهیه و تجهیز اتاق بهداشت برای مدارس فاقد این اتاق در دستور کار بوده است.

کد خبر 465897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.