رزم‌حسینی: مجلس قوانین مزاحم را به نفع توسعه کشور حذف کند

وزیر صنعت، با انتقاد از نابرابری و تبعیض اقتصادی در بخش فولاد کشور گفت: برای اصلاح آن جنگ تمام‌عیار با رانت‌خواران داریم که رسانه هم دارند اما بخشی از اقدامات را آغاز کردیم و تا حصول نتیجه ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایمنا، علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: همه مردم سال گذشته با تشییع باشکوه از این سرباز وطن به شایستگی تجلیل کردند، معتقدم اگر ویژگی‌های سردار به خوبی به تصویر کشیده شود، نسل جوان ما می‌تواند به عنوان الگو، مکتب سلیمانی را پیروی کنند.

وی با بیان اینکه معاونان من وظیفه دارند موانع صنایع که مرتبط با این وزارتخانه است، شناسایی کرده و برطرف کنند، افزود: قوانین را باید به نفع توسعه کشور، حذف کنیم چراکه انعطاف پذیری در قوانین جزو اصول قانون است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، از واگذاری ستاد مدیریت صادرات ایران به جمهوری آذربایجان و ارمنستان به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با این اقدام تلاش می‌کنیم تا توسعه صادرات و سرعت صادرات به این دو کشور که بازار بزرگی برای ایران و محل ترانزیت اقلام صادراتی است، افزایش یابد.

رزیم حسینی خام فروشی را یکی از معضلات حوزه معادن کشور عنوان کرد: در حوزه معادن عقب افتادگی بزرگی در سطح ملی داریم، در اکتشافات، صنایع معدنی و صنایع پایین دستی و فرآوری آن، عقب افتادگی زیادی داریم و آذربایجان شرقی هم به عنوان قطب معدنی از این چرخه عقب افتاده است که باید جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت، دو سازمان توسعه‌ای ایدرو و ایمیدرو دارد که تحریم و برخی از مشکلات، این سازمان‌ها را غیر فعال کرده بود، خاطر نشان کرد: این سازمان‌ها باید احیا شوند تا نقش توسعه‌ای خود را ایفا کنند.

وزیر صمت، معدن «نفلین سینیت» در شهرستان سراب را از مهمترین معادن کشور دانست، گفت: با قرارگاه خاتم و مدیرعامل ایمیدرو صحبت‌هایی داشتیم و قرار شد تا سریعاً کار آغاز شود که از دولت هم مجوز لازم سریعاً پیگیری خواهد شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در چهارچوب قانون، رفع موانع تولید را پیگیری می‌کنیم ابراز داشت: مصوبات این ستاد برای رفع موانع بسیار اهمیت دارد و همه نهادها از جمله بانک‌ها موظف به عمل به مصوبات این ستاد هستند.

وی با اشاره به انتقاد یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس از حجم زیاد بروکراسی اداری موجود بر سر راه تولیدکنندگان، اظهار کرد: من در روز رأی اعتماد دفترچه قوانین مزاحم را به نمایندگان ارائه کردم و انتظار دارم در یک حرکت انقلابی، قوانین مزاحم در مجلس حذف شود. چرا باید ما به عنوان دستگاه مجوز دهنده از چندین دستگاه دیگر مجوز دریافت کنیم و اگر نکنیم، دیوان محاسبات به کار ما ایراد اساسی می‌گیرد و ما مجبور به اجرای قوانین هستیم. لذا معتقدم مجلس می‌تواند حجم بروکراسی را با حذف قوانین مزاحم، کاهش دهد.

وزیر صمت، با اشاره به اینکه معادن غیرفعال در کل کشور که حبس شده یا غیرفعال شده‌اند، مجوز آنها به زودی ابطال خواهد شد، تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار پهنه معدنی در کشور با این شرایط داریم که دوباره به مزایده گذاشته شده و فرصت جدید اشتغال ایجاد می‌شود.

رزم حسینی، با انتقاد از اینکه نابرابری و تبعیض اقتصادی در حوزه فولاد وجود دارد ابراز داشت: برای اصلاح آن جنگ تمام عیار با رانت‌خواران داریم که رسانه هم دارند که بخشی از اقدامات را آغاز کردیم و با مدد الهی و پشتیبانی مردم تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.

منبع: تسنیم
کد خبر 465740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.