زنگ پایان رسمی نیم قرن همکاری انگلیس و اتحادیه اروپا به صدا درآمد

با به صدا درآمدن ساعت مشهور بیگ بن، انگلیس رسما پس از حدود نیم قرن از اتحادیه اروپا خارج شد.

به گزارش ایمنا، شبکه آی تی وی، خبر داد که در شب ساعت نوی میلادی و همزمان با به صدا درآمدن ساعت بیگ بن، انگلیس رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد.

شب گذشته، ساعت مشهور بیگ بن در ساعت ۱۱ شب به وقت انگلیس – ۱۲ شب به وقت اروپا- به صدا درآمد تا پایان نزدیک به نیم قرن همکاری با اتحادیه اروپا را نشان دهد.

شب گذشته بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی گفت سرنوشت مردم اکنون در دستان خود مردم است.

او همچنین گفت دولت وظیفه خود را با توجه به منافع مردم بر عهده خواهد گرفت. بوریس جانسون همچنین از تمایل برای برقراری روابطی جدید با اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین همپیمان لندن سخن گفت. این سخنان پس از آن بیان می‌شود که نمایندگان انگلیس پیشتر خروج از اتحادیه اروپا را به تصویب رساندند.

پس از خروج رسمی انگلیس از بازار یکپارچه و گمرک اتحادیه اروپا در شب گذشته، انتظار وجود برخی مشکلات در مرزهای این کشور با اتحادیه اروپا می‌رود. این بدین معناست که این مسأله هزینه‌های بیشتری را برای آن‌هایی که در مرزهای انگلیس و اتحادیه اروپا به واردات و صادرات کالا می‌پردازند، در بر خواهد داشت.

براساس این گزارش که باشگاه خبرنگاران آن را منتشر کرده، در همه پرسی که در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ به انجام رسید، ۱۷.۴ میلیون رأی دهنده که ۵۲ درصد رأی دهندگان را تشکیل می‌دادند، به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی موافق دادند. این در حالی است که ۱۶.۱ میلیون که ۴۸ درصد از رءی دهندگان را شکل می‌دادند، به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داده بودند.

سایه نتیجه این همه پرسی از آن زمان بر سیاست انگلیس سایه افکند و سبب رفت دو نخست وزیر در این کشور، یعنی «دیوید کامرون» و «ترزا می» شد. انگلیس از اول ژانویه سال ۱۹۷۳ در عضویت اتحادیه اروپا بود که این عضویت با فرارسیدن امروز یعنی اول ژانویه ۲۰۲۱، پس از ۴۸ سال (نزدیک به نیم قرن همکاری) به پایان رسید.

کد خبر 465637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.