قانون شهرداری‌ها نیازمند بازنگری است

شهردار کرج گفت: قوانین شهرداری‌ها نیازمند بازنگری است تا با هم افزایی بیشتر لوایح به‌روزی در مجلس به تصویب برسد.

به گزارش ایمنا، علی کمالی زاده در نشست شورای اسلامی شهرستان کرج با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی بهانه‌ای است برای بیان مباحثی در خصوص نقایص، ساختار و ضرورت به‌روزرسانی قوانین مربوط به شوراهای اسلامی شهر، اظهار کرد: بدون شک اطلاع رئیس شورای عالی استان‌های کشور از نقطه نظرات رؤسای شوراهای شهر استان‌های مختلف زمینه‌ای فراهم می‌کند تا لایحه جامعی به مجلس جهت بازنگری در قانون شوراها ارائه شود.

وی ادامه داد: با به‌روزرسانی قوانین شوراها، بسیاری نواقص و موانعی که در ارائه عملکرد باکیفیت از سوی شوراهای اسلامی شهر خلل وارد کرده، از میان برداشته می‌شود.

شهردار کرج توضیح داد: به‌عنوان‌مثال در هیچ کجای قانون شهرداری‌ها اشاره‌ای به موضوع فرهنگ نشده ولی به‌واسطه نیاز شهرها اعضای شورا بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مصوب می‌کنند.

کمالی زاده اضافه کرد: اگر شهرداری مکلف به اختصاص چنین بودجه‌هایی است باید مشخص شود و اگر نیست باید جایگاه سایر دستگاه‌ها در این خصوص به‌صورت شفاف تبیین شود.

وی ادامه داد: بدون اغراق می‌توان گفت در برخی موارد امکانات ورزشی و فرهنگی‌ای که توسط شهرداری‌ها در سطح شهرها ایجادشده به‌مراتب بیشتر از امکانات فراهم آمده از سوی دولت است.

شهردار کرج با اشاره به مسکوت ماندن قانون شهرداری‌ها در خصوص سرمایه‌گذاری هم توضیح داد: اگر بخواهیم سرمایه‌گذار را در قالب مزایده جذب کنیم که به‌واقع به مفهوم سرمایه‌گذاری خدشه وارد می‌شود و اگر به شیوه شرکت‌های بازرگانی جذب سرمایه‌گذار صورت بگیرد هم تمام دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کنند.

وی افزود: در خصوص این موارد باید در قوانین شهرداری‌ها بازنگری صورت بگیرد با هم افزایی لوایح به‌روزی به مجلس ارائه شود تا با تصویب آن‌ها قوانین شهرداری‌ها اصلاح شود.
کد خبر 465499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.