می‌توانیم همه ویژگی‌های انقلاب اسلامی را در شهید سلیمانی پیدا کنیم

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شاید بهترین توصیف برای چهره‌هایی مانند سردار سلیمانی و هم‌قطارانش این باشد که بر اساس سبک انقلاب اسلامی زندگی کردند.

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی تربیت‌ شده در مکتب انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) بود و به همین خاطر می‌توانیم همه ویژگی‌ها و نمودهای انسان مطلوب انقلاب اسلامی را در خصیصه‌های شهید سلیمانی و هم‌رزمانش پیدا کنیم.

وی افزود: ما از سال‌های دفاع مقدس تا امروز چهره‌هایی شبیه سردار سلیمانی داشته‌ایم که مردم برخی از آن‌ها را می‌شناسند و بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسند؛ شهید بروجردی، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) بین مردم کمتر شناخته‌ شده است، اما وقتی خصوصیات شخصیتی وی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که با شهید سلیمانی شباهت‌های بسیاری دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: فراموش نکنیم این افراد مجموعه‌ای از انسان‌های تراز اول انقلاب اسلامی هستند که در مکتب حضرت امام (ره) و با مؤلفه‌های دینی، علمی، کارآمدی، توان اجرایی و مدیریتی تربیت شدند و تنها به ادای تکلیف فکر کرده و زندگی جهادی را انتخاب کرده بودند. شاید بهترین توصیف برای چهره‌هایی مانند سردار سلیمانی و هم‌قطارانش این باشد که بر اساس سبک انقلاب اسلامی زندگی کردند.

کوشکی تاکید کرد: انقلاب اسلامی را به روایت بنیانگذارش و کسانی که آن را به خوبی شناختند بشناسیم؛ این افراد شناخت خود را با پایبندی به انقلاب اسلامی تضمین کردند که در این مسیر چهره‌هایی مانند شهید بهشتی و رجایی را می‌بینیم؛ البته فراموش نکنیم که رهبر انقلاب نیز جانباز این مسیر هستند.

وی تصریح کرد: افرادی مانند سردار سلیمانی مکتب انقلاب اسلامی و امام (ره) را شناختند. ما باید به وسیله ادامه راه آنها، انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و دستاوردهای آن را بشناسیم و به جهان معرفی کنیم. با معرفی نگرش، بینش و سبک زندگی شهید سلیمانی، بینش و سبک انقلاب اسلامی نیز در دنیا ترویج پیدا خواهد کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به نمادها و چهره‌های محور مقاومت گفت: شهدایی مانند عماد مغنیه معروف به حاج رضوان، سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، عارف حسینی در پاکستان، شهدای مظلوم و گمنام این مکتب در افغانستان و سید عباس موسوی، دبیر کل شهید حزب‌الله لبنان از جمله شهدای برگزیده امت اسلامی هستند. اگر مکتب انقلاب اسلامی را معرفی کنیم همه این نمادها نیز به دنیا معرفی خواهند شد.

کوشکی خاطرنشان کرد: هر اندیشه‌ای را با محصولش و هر درختی را با میوه‌اش می‌شناسند؛ انقلاب اسلامی درخت اندیشه‌ای است که میوه آن، چهره‌ها و عملکرد آن‌هاست.

کد خبر 465387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.