رکورد شکنی با رفقا

فاطمه معتمد آریا مهمان پنجشنبه شب شهاب حسینی در برنامه هم رفیق خواهد بود. کنجکاوی ها در خصوص مهمان دیگر این برنامه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، روزنامه ایران نوشت: پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه که از راه برسد برنامه «هم رفیق» به شماره چهارم می‌رسد. رسیدن به شماره چهارم البته ویژگی محسوب نمی‌شود. آنچه شماره چهارم این برنامه را برای مخاطب و علاقه‌مندان سینما کنجکاوی‌برانگیز کرده حضور بازیگر شناخته شده‌ای است که کمتر اهل مصاحبه است. در فیلم‌های کارگردانان نام‌آوری چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، ایرج طهماسب بازی کرده و بارها مورد توجه و ستایش قرار گرفته‌است.
بازیگر زن نام‌آشنایی که فعالیت هنری‌اش را البته نه به‌عنوان بازیگر بلکه به‌عنوان صداپیشه با مجموعه «مدرسه موش‌ها» آغاز کرده است. « ایشش… بدم می‌آد از این‌جور بچه موش‌ها» و شخصیت نارنجی با صدای او به خاطراتمان گره خورده است.
کودکان دهه ۶۰ همچنان با صدایش _از جمله عروسک «کله» در «محله بروبیا» _ قبل از چهره‌اش آشنا شدند. اگر چه خود گفته است: «در کودکی آنقدر بد صدا بودم که لقب جیرجیرک را به من می‌دادند و مربی تئاتر هم گمان می‌کرد با این صدا نمی‌توانم هنرپیشه شوم.» تصویر او در ذهن مخاطب تلویزیون با انیس «گل پامچال» و مادرانگی‌اش برای دختری جنگ زده حک شد. «ناصرالدین شاه آکتور سینما» اولین فیلم مهم کارنامه کاری او بود، اما نخستین حضور سینمایی‌اش را با «جدال» محمدعلی سجادی تجربه کرد.

همکاری‌اش با بهرام بیضایی در «مسافران» اولین سیمرغ نقش مکمل را برای او به همراه داشت و با «هنرپیشه» محسن مخملباف اولین سیمرغ نقش اصلی را دریافت کرد. این موفقیت سال ۷۲ با «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده تکرار شد و «برهوت» دومین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برایش به ارمغان آورد. فارغ از جوایز مختلف ملی و بین‌المللی در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی با فیلم‌هایی همچون «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز»، «دختر شیرینی فروش»، «یکی بود و یکی نبود» و «زیر درخت هلو» یکی از موفق‌ترین گروه‌های هنری در سینمای ایران را تشکیل داد. فاطمه معتمدآریا با ابراز گوشه‌ای از احساسات انسانی مادرانه و زنانه این سرزمین به وسیله سینما در آثاری همچون «این جا بدون من»، «ننه گیلانه»، «مهر مادری»، «قصه‌ها»، «روسری آبی» و… تصویری آشنا برای همه مردم ایران است.
بازیگری که هیچ وقت فیلمی باانگیزه‌های صرف تجاری بازی نکرده و با وجود برخوردهای حذفی، با اخلاق حرفه‌ای، درک درست از نقش و شعور اجتماعی، جایگاه ویژه‌ای در سینما و علاقه‌مندان آن کسب کرد. او به تازگی با مستند « سبالو» به جرگه تهیه‌کنندگان هم پیوسته است.
گفت‌وگوی شهاب حسینی با نوید محمدزاده، هوتن شکیبا و پژمان جمشیدی در کنار وحید جلیلوند، بهرام افشاری و سام درخشانی شاید برای نسل‌های تازه جذاب باشد، اما حالا احتمالاً مخاطبان جدی‌تر سینما از نسل دهه ۵۰ و قبل از آن هم ساعت ۹ شب پنجشنبه بیننده «هم رفیق» از نماوا خواهند بود. به ویژه اینکه به این ترکیب یک کارگردان خاطره‌ساز تلویزیون و سینما که هم خوش‌سخن است و هم خاطره‌گو به‌عنوان همرفیق فاطمه معتمدآریا اضافه شود.
در نظرسنجی نماوا، گلاب آدینه، رخشان بنی‌اعتماد، پوران درخشنده و مرضیه برومند به‌عنوان گزینه‌های این گفت‌وگو معرفی شده‌اند. فعلاً مرضیه برومند بیشترین آرا را دارد.
چهارمین قسمت « همرفیق» شاید رکورد اولین قسمت با ۲۱ میلیون دقیقه تماشا در ۲۴ ساعت را جابه‌جا نکند، اما می‌توان اطمینان داد از جذاب‌تر ین گفت‌وگوهای این برنامه باشد.‌
کد خبر 465320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.