گزارش سانحه هواپیمای اوکراینی نهایی و به زودی منتشر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از پایان رسیدگی به سانحه هوایی پرواز تهران- کی‌یف خبر داد و گفت: این گزارش به زودی در سامانه اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل مطالعه خواهد بود.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره سرنوشت جلسات ایران و اوکراین درباره سانحه هوایی برای پرواز تهران- کی‌یف اظهار کرد: رسیدگی به سانحه هوایی به دور از هرگونه حاشیه و رفتار غیرحرفه‌ای انجام شده است.

وی افزود: طبق مقررات بین‌المللی موسوم به «انکس ۱۳»، شرکت بهره بردار که اوکراینی‌ها بودند و شرکت سازنده یعنی بوئینگ آمریکا در فرآیند بررسی سانحه نقش داشتند و جمع بندی سانحه تمام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش نهایی به زبان انگلیسی پرینت شده است و در اختیار تمام ذی نفعان قرار گرفته و به زودی در سامانه اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل مطالعه خواهد بود.

اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیز گفت: وظیفه ما طراحی و ایجاد سامانه جامع املاک و اسکان بود که سال قبل رونمایی و عملیاتی شد.

وی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خالی را شناسایی و برای مالکان پیام فرستادیم و با راستی آزمایی مقدماتی و اولیه از حدود سه ماه پیش نیز حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است و آنها می‌توانند به موجب قانون نسبت به اخذ مالیات اقدام کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف مهمی که دولت تعقیب می‌کند این است که مسکن را به عنوان وسیله زندگی از یک کالای سرمایه‌ای خارج و نگذاریم تبدیل به کالای سرمایه‌ای شود. وقتی می‌گوئیم ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد معنایش این است که سرمایه در تله افتاده و حبس شده است و در چرخه اقتصاد قرار ندارد.

اسلامی با بیان اینکه تعداد خانه را که با تعداد خانوار مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم کمبود واحد مسکونی نداریم، افزود: برخی می‌گویند دولت تحرک و تولید مسکن نداشته و تولید مسکن متوقف شده است، اما با توجه به ۲.۵ میلیون واحد خالی، تعداد خانوارها با واحدهای خالی همتراز است و کمبود مسکن نداریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 465318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.