ایمپلنت‌های ارتوپدی ایرانی جایگزین مفصل‌های از بین رفته شد

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی و ستون فقرات تلاش کرد تا هم‌گام با استانداردهای جهانی، سلامت را به جامعه هدیه دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایمپلنت ارتوپدی یک وسیله پزشکی است که برای جایگزینی مفصل یا استخوان از بین رفته برای ثبات در سیستم عضلانی و بهبود تحرک و انعطاف‌پذیری ساخته شده است.

یک شرکت فناوری در ارومیه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به تولید محصولات خود اقدام کرده است. این کار به کاهش هزینه‌ها و قیمت و افزایش کیفیت محصولات حوزه ایمپلنت‌های ارتوپدی و ستون فقرات منجر شده است.

محمدباقر حسین زاده، رییس هیات مدیره این شرکت گفت: این مجموعه یکی از مجموعه‌های پیشرو در تولید ایمپلنت‌های تیتانیوم در ایران محسوب می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی فعال در حوزه ارتوپد از محصولات این شرکت که تولیدات آن با حدود یک پنجم قیمت کالاهای وارداتی تولید می‌شود، بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی تولیدکننده ایمپلنت‌های ارتوپدی در کشور فعال هستند، اما ایمپلنت‌های تیتانیومی تنها در ارومیه و مشهد تولید و به بازار عرضه می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت آترا ارتوپد گفت: علاوه بر محصولات متعارف، بعضی اختراعات از جمله ایمپلنت پاشنه پا هم در این مرکز به تولید انبوه رسیده است. واحدهای آنادایز، لیزر، پولیشینگ و کنترل کیفیت از بخش‌های وابسته این واحد تولیدی هستند.

کد خبر 465233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.