۱۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد چرخه حمل‌ونقل اصفهان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تلاش هستیم که تا پایان سال حدود ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی را وارد چرخه حمل و نقل کنیم و برای این کار یک همکاری همه جانبه نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی با بیان اینکه انبوهی از طرح‌های شهری در مناطق مختلف آماده بهره‌برداری است، اظهار کرد: مدیریت شهری تصمیم دارد تا طرح‌های آماده بهره‌برداری در اختیار شهروندان قرار گیرد، اما به دلیل شیوع کرونا نمی‌توانیم مراسم افتتاح را برگزار کنیم، بنابراین هر یک‌شنبه که جلسات علنی شورای شهر برگزار می‌شود، شهرداران و مدیرانی که طرح‌های آماده افتتاح و کلنگ‌زنی دارند در شورا حضور یافته و جزئیات طرح را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: با رعایت کامل دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا به همراه شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر و مردم در محل افتتاح پروژه‌ها حضور یافته و رسماً طرح مورد نظر را برای استفاده شهروندان افتتاح می‌کنیم، البته برخی از پروژه‌های افتتاح شده مانند پارک و مراکز فرهنگی، پس از پایان شیوع کرونا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با توضیح اینکه با اجرای طرح "هر یک‌شنبه یک افتتاح"، امید مردم افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با انجام این طرح علاوه بر آگاهی مردم از پروژه‌هایی که در شهر در حال انجام است، اعتماد آن‌ها به مدیریت شهری نیز بیشتر می‌شود و رقابتی سالم بین شهرداران مناطق مختلف شهری شکل می‌گیرد، همچنین این طرح باعث سرعت بخشیدن در اتمام طرح‌ها می‌شود که صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال دارد و به ثمر رسیدن زودتر پروژه‌ها به نفع شهر و شهروندان است.

نصراصفهانی با اشاره به حال ناخوش هوای شهر و سایه سیاه آلاینده‌ها بر آسمان اصفهان، خاطرنشان کرد: در این روزهای سرد سال شهروندان علاوه‌بر نگرانی از شیوع کرونا ویروس، خشکی زاینده‌رود و مشکلات اقتصادی، با چالش آلودگی هوا نیز روبرو هستند، در فصل سرما به دلیل وارونگی دما آلاینده‌ها به سطح زمین نزدیک‌تر شده و موجب آلودگی هوا و به خطر افتادن سلامتی شهروندان می‌شود.

وی با توضیح اینکه تمام مسئولان شهر درباره موضوع آلودگی هوا و کنترل آن دغدغه‌مند هستند، اضافه کرد: طی جلسه‌ای که با مسئولان ذی‌ربط به صورت برخط برگزار شد، تلاش کردیم تا راهکارهای کارآمد و مؤثری را برای کاهش آلودگی هوا مطرح و اجرایی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید با مردم صادق باشیم و بسیار دقیق به حل معضل آلودگی هوا بپردازیم، همچنین هر یک از عوامل ایجاد آلودگی باید به سهم خود در کاهش و کنترل آلودگی هوا به طور مؤثر کمک کنند تا با یک همکاری همه جانبه بتوانیم مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بررسی دقیق و کارشناسی شده عوامل ایجادکننده آلودگی هوا و ارزیابی سهم هر کدام از عوامل، تصریح کرد: بر اساس دو پژوهشی که در دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان طی دو سال انجام شد، می‌توان علمی‌تر و اصولی‌تر به منشایابی آلودگی هوا و ارزیابی عوامل آلاینده پرداخت، در این پژوهش دانشگاه صنعتی به منشایابی، سهم‌بندی ذرات معلق و کانون‌های مولد آلایندگی و دانشگاه اصفهان به بررسی سهم منابع آلاینده‌های گازی در هوای اصفهان پرداختند.

نصراصفهانی با توضیح در خصوص وضعیت هوای کلانشهر اصفهان و میزان آلاینده‌های موجود، تاکید کرد: هوای کلانشهر اصفهان در شرایط نامطلوب و وضعیت هشدار قرار دارد و برای گروه‌های پرخطر بسیار حساس است و افراد به ویژه بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان باید از تردد غیرضروری در این شرایط پرهیز کرده و تا حد امکان در خانه بمانند.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش و همت مدیریت استان، در اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود، ادامه داد: مازوت سوختی ارزان با آلایندگی بسیار بالا است که اکنون مصرف آن کنترل و مدیریت شده، اما باید بدانیم آلاینده‌های دیگری هم وجود دارد که باعث ایجاد آلودگی شدید هوای کلانشهر اصفهان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید اینکه به دلیل شیوع کرونا میزان استفاده شهروندان از مترو و حمل‌ونقل عمومی کاهش یافته است، گفت: در سال گذشته روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر با مترو جابه‌جا می‌شدند، اما امسال این رقم به حدود ۲۵ هزار نفر رسیده که نشان‌دهنده استفاده بیشتر شهروندان از وسایل نقلیه شخصی است، همچنین حدود ۶۰۰ هزار موتورسیکلت و ۷۰۰ هزار وسیله نقلیه شخصی در اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اقداماتی از جمله معاینه فنی تمام خودروها، موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌هایی که به عنوان سرویس افراد را جابه‌جا می‌کنند، کنترل تردد خودروها با طرح زوج و فرد، انجام حداقل‌ها برای کاهش آلودگی هوا توسط شهروندان و مسئولان امر و کنترل و مدیریت آلاینده‌های ایجاد شده توسط حمل و نقل عمومی می‌تواند به کاهش آلودگی هوا در اصفهان کمک کند.

نصراصفهانی در خصوص احتمال استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع، اظهار کرد: متولی بررسی این موضوع اداره کل محیط زیست استان اصفهان است، بنا به دستور استاندار تحقیقات میدانی برای بررسی مصرف احتمالی سوخت مازوت انجام و مشخص شد که مصرف مازوت در اصفهان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: باید بدانیم روزانه حدود پنج میلیون لیتر بنزین و گازوئیل و ۷۳ میلیون متر مکعب گاز در استان استفاده می‌شود و آلاینده‌های حاصل از سوخت آن در هوا قرار می‌گیرد، پس علاوه بر صنایع باید سایر عوامل ایجادکننده نیز بررسی شود، در تلاش هستیم که تا پایان سال حدود ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی را وارد چرخه حمل و نقل کنیم و برای این کار یک همکاری همه جانبه نیاز است.

کد خبر 465183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.