دستمالچیان: شهید سلیمانی نقشه‌های آینده دشمن را پیش‌بینی می‌کرد

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: شهید سلیمانی با بینش بلندی که داشت نقشه‌های دشمن را شناسایی می‌کرد و همانگونه که اخیراً رهبری در دیدار با خانواده ایشان هم اعلام کردند، نقشه‌های آینده دشمن را پیش‌بینی می‌کرد.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: افکار و اقدامات شهید سلیمانی در افزایش خودباوری مردم و اینکه باید در برابر استکبار بایستند، اثرگذار بود. وی پایه‌گذار یک مکتب بود که از بطن آن بسیاری از اعضای جریان مقاومت و هزاران انسان عاشق مبارزه شهادت و ایثار جذب این مکتب شدند و به این خودباوری رسیدند که در برابر استکبار می‌توان نبرد و مبارزه کرد.

وی افزود: اگر روزی حاج قاسم در زمان دفاع مقدس، جوانان عاشق پیشه و شهادت‌طلب را علیه نظام دیکتاتوری صدام هدایت و رهبری کرد، آن را به‌عنوان تجربه بزرگ‌تری در سطح جهان اسلام هم انجام داد و توانست در راه استکبارستیزی پیروز باشد.

سفیر اسبق ایران در لبنان ادامه داد: سلیمانی علاوه بر اینکه یک فرمانده برجسته و زبردست نظامی بود، در سبک مبارزه و داشتن ایده‌های نو و خلاقانه هم یک فرمانده بزرگ بود که مردم سراسر جهان اسلام در زمان شهادتش به وی لقب سردار دل‌ها دادند.

دستمالچیان یادآور شد: تمام دغدغه حاج قاسم این بود که به وضع نیروهای زیردستش رسیدگی کند و هیچ‌گونه خلافی در صحنه نبرد صورت نگیرد و احکام اسلامی اجرا شود. وی با اخلاص و ایثاری که داشت، هیچ‌گاه از مقام خود سوء‌استفاده نمی‌کرد و جایگاه خود را به رخ کسی نمی‌کشید و خالصانه خدمت می‌کرد و شخصاً در صحنه‌ها حضور می‌یافت. شهید سلیمانی با بینش بلندی که داشت نقشه‌های دشمن را شناسایی می‌کرد و همانگونه که اخیراً رهبری در دیدار با خانواده ایشان هم اعلام کردند، نقشه‌های آینده دشمن را پیش‌بینی می‌کرد.

وی ادامه داد: هرگاه فردی، با فطرت انسان‌ها صبحت کند و ضمیر آگاه داشته باشد، دیگران پیام او را می‌گیرند. شهید سلیمانی با فطرت خودآگاه و آزادی‌خواه خود با مردم منطقه صحبت می‌کرد یا در عمل نشان می‌داد که نسبت به ظلم و تبعیض نژادی و جنایت سکوت نمی‌کند. وی به انسان‌ها یاد می‌داد که برای گرفتن حق خود ایستادگی کرده و در راه خدا مجاهدت کنند.

سفیر اسبق ایران در لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی همیشه در صف اول مبارزه حاضر می‌شد، گفت: وی از معدود فرماندهان نظامی بود که هیچ‌گاه در اتاق فرماندهی‌اش ننشست و در عرصه میدان مبارزه فعالیت می‌کرد و خطرات جنگ را با جان و دل می‌خرید و با شجاعت و استقامت در میدان حاضر می‌شد.

دستمالچیان تاکید کرد: حاج قاسم در کوره حوادث صیقل یافته بود و وقتی مردم کشورهای مختلف چنین فرمانده‌ای را می‌دیدند، به او شدیداً علاقه‌مند می‌شدند. او با رفتار و عملش میلیون‌ها انسان را جذب خود کرد.

وی تصریح کرد: وقتی که گروه تکفیری‌ها می‌خواست جان بگیرند، این موضوع را پیش‌بینی کرده بود و به رهبری گزارش داد؛ این نشان می‌دهد که ابعاد نظامی و سیاسی را به خوبی می‌دانست. وقتی همه دستگاه‌های امنیتی تروریست‌های دنیا دنبال این بودند تا وی را به شهادت برسانند، با قامتی استوار در خط اول مبارزه حاضر بود و با آگاهی بخشیدن به نیروهای زیردستش، آن‌ها را از عمق توطئه و ترفندهای دشمن آگاه می‌کرد.

سفیر اسبق ایران در لبنان ادامه داد: سردار سلیمانی بیشتر از هر فرمانده دیگری، تدوینگر، ایدئولوگ و صاحب سبک بود که آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات رهبری را دنبال و پیاده سازی می‌کرد و به این نتیجه رسیده بود که جریان مقاومت باید از نظر ساختاری تکثیر شود که در این زمینه موفق عمل کرد. وی مسائل لبنان، غزه، یمن و سوریه را به خوبی دنبال می‌کرد و هلال مقاومت را شکل داد. این هلال تا آنجا کشیده شد که دشمن فهمید در محاصره است. این جریان مقاومت روزبه‌روز تر قوی‌تر و مؤثرتر از قبل شده‌ است.

دستمالچیان گفت: نباید فراموش کنیم که با تلاش‌ها و مجاهدت شهید سلیمانی و دیگر هم‌رزمانش، جریان‌ها و موضوعات جاری منطقه به نفع مقاومت در منطقه رقم خورده و پیروزی‌های اسلامی نتیجه مقاومت، تلاش و ایثارگری‌های جبهه مقاومت و فرماندهان آن است.

کد خبر 465170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.