حاجی بابایی: نهم دی تجلی بصیرت عمومی در دفاع از ولایت بود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نهم دی در قامت یک بصیرت الهی ظهور کرد و این روز بزرگ تبلور و تجلی بصیرت عمومی برای دفاع از ولایت بود.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت در اصفهان اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها دفاع از ولایت و اسلام بود و ایشان اولین شهیده ولایت بودند.

وی افزود: شهید سلیمانی که رهبر انقلاب فرمودند که یک مکتب است، همه وجود خودش را از اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) و حضرت زهرا بهره گرفته بود و در سخت‌ترین شرایط و احوال به وجود نازنین ام‌ابیها علیها السلام متوسل می‌شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها، در زمان حیات خود درب خانه‌ها را یکی یکی میزد و واقعه غدیر و ولایت حضرت امیر علیه السلام را به اصحاب و یاران پیامبر اسلام یادآوری می‌کرد.

حاجی بابایی شرط تقوا را داشتن بصیرت دانست و گفت: نهم دی در قامت یک بصیرت الهی ظهور کرد و این روز بزرگ تبلور و تجلی بصیرت عمومی برای دفاع از ولایت بود.

وی با توضیح اینکه نهم دی در مسیر عاشورا است و هر روز کربلا و عاشورا و هر روز ۹ دی است، اظهار کرد: ۳۶۵ روز در سال ۹ دی داریم و این بدین معناست که هر روز آزمایش الهی در پیش داریم و باید بتوانیم در بزنگاه‌ها با تشخیص صحیح و درست حرکت کنیم و در راه حق محکم صحبت کنیم و بایستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه حرارت خون حضرت امام حسین (ع) در طول تاریخ مردم را به جوش می‌آورد، گفت: مردم ایران در ۹ دی حرکتی را انجام دادند که انقلاب را در برابر کسانی که نمی‌خواستند واقعیت انقلاب اسلامی را بپذیرند بیمه کرد و با بصیرت مردم نقشه دشمنان داخلی و خارجی خنثی شد.

حاجی بابایی ادامه داد: سال ۸۸، ۴۰ میلیون نفر حماسه عظیمی را خلق کردند، ولی فتنه گران این پیروزی بزرگ را در کام مردم تلخ کردند و هنوز اثرات تحریمی اقدامات سال‌های گذشته فتنه گران در اقتصاد قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تاریخ سازی ملت ایران گفت: این ملت در طول تاریخ نظیر ندارد و مردم و رهبر انقلاب با پیروی از قرآن و اهل بیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی محکم و استوار ایستاده اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به شخصیت ممتاز حاج قاسم سلیمانی گفت: ولایتمداری و اخلاص وی زبانزد بود و خداوند نیز به او عزت داد و شهادت وی در تاریخ ماندگار شد.

حاجی بابایی هم چنین افزود: حاج قاسم سلیمانی خودش را وقف ولایت کرد و تمام زندگی و عمر خود را در این راه گذاشت و بهترین عاقبت بخیری که شهادت در راه خدا بود نصیب وی شد.

در ابتدای این جلسه سید رضا نریمانی نیز اشعاری را در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها و هم چنین گرامیداشت یوم الله ۹ دی قرائت کرد.

کد خبر 465125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.