تربیت نیروی متخصص دفاتر تسهیلگری در بافت ناکارآمد شهر اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از برگزاری دوره آموزشی «تربیت نیروی متخصص دفاتر تسهیل‌گری در بافت ناکارآمد شهر اصفهان» خبر داد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای افزایش مهارت‌ها، دانش و تخصص کارشناسان مستقر در دفاتر تسهیلگری بافت فرسوده و به منظور دستیابی به اهداف بازآفرینی و نتایج مطلوب، باید افراد شاغل در این دفاتر با ادبیات موضوع بازآفرینی، شیوه‌ها و روش‌های ارتباط با شهروندان، ضرورت تعریف و اجرای پروژه‌های نیازمند در بافت‌ها به صورت ویژه آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تربیت نیروی متخصص دفاتر تسهیلگری در بافت ناکارآمد شهر اصفهان، افزود: هدف از برگزاری این دوره علاوه بر ارتقای سطح دانش فارغ‌التحصیلان و دانش آموختگان رشته‌های مرتبط، بهره‌گیری از پتانسیل و توان و مهارت افراد برتر شرکت کننده در این دوره آموزشی در دفاتر تسهیلگری و نهادهای توسعه محلات هدف بازآفرینی شهر اصفهان نیز بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در خصوص سرفصل دروس ارائه شده، تصریح کرد: از جمله این سرفصل‌ها آشنایی با مفاهیم مشارکت، بازآفرینی شهری بافت‌های ناکارآمد، آشنایی با مباحث بسترسازی اجتماعی و نهادسازی، بافت فرسوده، چالش‌ها و راهکارها، رویکرد مداخله و اقدام در نوسازی و بهسازی بافت ناکارآمد شهر تهران، تهیه سند بازآفرینی شهری پایدار، پروژه محرک توسعه و بهسازی محیطی بوده است.

وی ادامه داد: نوسازی مسکن، طرح تفصیلی شهر اصفهان، فرآیند صدور پروانه ساختمانی، تولید ثروت در بافت ناکارآمد شهری و بیان یک تجربه، شهرسازی مشارکتی از دیگر سرفصل دروس ارائه شده در دوره آموزشی تربیت نیروی متخصص دفاتر تسهیلگری بوده است.

حسینی‌نیا گفت: این دوره آموزشی در قالب دو جلسه حضوری و ۱۳ جلسه وبینار آموزشی معادل چهار هزار و ۵۶۰ نفر ساعت آموزشی با حضور اساتید و متخصصان بنام کشور در حوزه بازآفرینی شهری برگزار شد.

کد خبر 465102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.