مرمت مجسمه تقدیس (یادمان مادر) تا پایان دی‌ماه ۹۹

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: مرمت مجسمه تقدیس (یادمان مادر) از «مکتب سقاخانه» تا پایان دی‌ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

حسن موذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجسمه تقدیس (یادمان مادر) از مکتب سقاخانه در سال ۱۳۵۷ توسط پرویز تناولی ساخته شد و سال ۸۰ توسط شهرداری خریداری و در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۸۹ رونمایی شد.

وی افزود: همراه با خرید این مجسمه چهار اثر نفیس پرویز تناولی از مجموعه «فرهاد کوه‌کن» به مردم اصفهان هدیه داده شد که سه اثر آن مرمت شد و در تاریخ ۲۲ مهرماه ۹۴ رونمایی شده و در انتهای گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر اصفهان به صورت دائم به نمایش گذاشته شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر با گذشت ۱۹ سال از نصب این مجسمه در فضای شهری و فرسوده شدن پوشش آن، با همکاری سازمان زیباسازی شهر اصفهان و نظارت موزه پرویز تناولی و توسط شاگردان پرویز تناولی مرمت می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیباسازی با همکاری مناطق اجرایی می‌شود، گفت: امسال اجرای ۲۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی از جمله نورپردازی، مبلمان، هنر و فضاسازی شهری با توجه به مناسبات ملی و مذهبی در دستور کار سازمان قرار داشت که تاکنون تعدادی از آنها اجرا شده است.

موذنی خاطرنشان کرد: مراحل طراحی نورپردازی پل ۲۵ آبان به اتمام رسیده و پس از انجام مناقصه اجرایی خواهد شد؛ همچنین نمازخانه‌های پارک‌ها جزو پروژه‌های مبلمان شهری ساماندهی می‌شوند.

کد خبر 465083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.