ادعای عجیب برزیلی‌ها درمورد رکوردشکنی مسی!

فوق ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا با عبور از رکورد تاریخی پله، بهترین گلزن تک باشگاهی دنیا لقب گرفت، اما حالا باشگاه سانتوس ادعای جالبی مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان پیروزی سه بر صفر بارسلونا مقابل رئال‌وایادولید، لیونل مسی از رکورد ۶۴۳ گل زده پله برای سانتوس عبور کرد و رکورد جدیدی از گلزنی برای یک باشگاه خاص را ثبت کرد. با این حال، سانتوس در چند روز اخیر و با انتشار آمارهایی در صفحات مجازی، ادعا کرده است مسی برای رسیدن به رکورد پله مسیری بسیار طولانی‌تر در پیش دارد.

طبق ادعای سانتوس، پله نه ۶۴۳ گل، بلکه ۱۰۹۱ گل به ثمر رسانده که ۶۴۳ گل در بازی‌های رسمی و ۴۴۸ گل دیگر (حدود ۴۱ درصد) در بازی‌های دوستانه به ثمر رسیده‌اند. استدلال سانتوس برای به شمار آوردن این ۴۴۸ گل این است که در زمان بازی پله بر طبق قوانین فیفا، تیم‌ها برای برگزاری مسابقات دوستانه هم نیاز به کسب مجوز از نهادهای محلی و ملی فوتبالی داشتند و البته بسیاری از این گل‌ها نیز در مقابل تیم‌های بزرگ ثبت شده است؛ برای مثال پله در مقابل آمریکا مکزیک و کولوکولو شیلی ۹ گل و در مقابل اینترمیلان ۸ گل زده و در دیگر مسابقات دروازه بنفیکا، ریورپلاته، ناپولی، رئال‌مادرید و حتی بارسلونا را گشوده است.

کد خبر 465058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.