کاشت بیش از ۱۸۰ هزار اصله درخت در کمربند سبز جنوبی مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از کاشت بیش از ۱۸۰ هزار اصله درخت در کمربند سبز جنوبی مشهد و توسعه ۷۰۰ هکتاری این عرصه از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های شده در عرصه‌های کمربند سبز جنوبی کلانشهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز به ویژه در ارتفاعات جنوبی، به دلیل کارکردهای اکولوژیک و نقش تصفیه و پالایش آلودگی هوای شهر و اثرات مثبت در کاهش ذرات معلق و گرد و غبار، در سال‌های اخیر توسعه این محدوده به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸، بیش از ۳۶۰ هزار اصله درخت در این عرصه در مساحتی به وسعت ۹۰۰ هکتار کاشته شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های شده از ابتدای امسال تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ عملیات کاشت بیش از ۱۸۰ هزار اصله درخت دیگر، در فضایی به وسعت ۷۰۰ هکتار به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار توسعه ۲۱۰۰ هکتاری کمربند سبز در بازه زمانی آغاز احداث کمربند سبز جنوبی در سال ۸۴ تا ۹۶ و بر اساس هدف گذاری‌ها، تنها در مدت چهار سال طی سال ۹۶ تا ۱۴۰۰، حجم فضای سبز کمربند سبز جنوبی مشهد بیش از ۱۶۰۰ هکتار افزایش یافته که نشان از رشدی ۷۶ درصدی این عرصه دارد و این رقم موفقیتی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت زیست محیطی شهر مشهد است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های چند سال اخیر که در دستور کار قرار گرفته، استفاده از گونه‌های بومی، کم نیاز و کم آب طلب است تا علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌های نگهداری، شاهد توسعه پایدار و همسو با محیط طبیعی شهر در این ارتفاعات باشیم.

کد خبر 465037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    درختهای بی محصول به چه کار مردم گرسنهمیاد؟