بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی شعار امسال دهه بصیرت است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی با توجه به همزمانی دهه بصیرت و میثاق با ولایت با ایام فاطمیه به عنوان شعار محوری این دهه انتخاب شد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی احمدی روز دوشنبه با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، در مورد برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت دهه بصیرت و میثاق با ولایت گفت: از ۹ تا ۱۹ دی ماه دهه بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده که آغاز این دهه نهم دی ماه است که روز بسیار پر اهمیتی است. اگر بخواهیم چرایی پیدایش این مناسبت را جویا شویم، باید به سابقه فتنه گری‌ها و توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و توطئه‌های استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی رجوع کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های وسیع و مفصلی برای این دهه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این دهه به صورت محله محور انجام می‌شود و در محله‌های مختلف و روستاها و شهرهای استان با هم افزایی بسیج، دستگاه‌های مختلف فرهنگی و تشکل‌های مردمی اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مراسم بزرگداشت نهم دیماه اجتماع محور نبوده و سلامت محور است که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، گفت: نهم دیماه و دهه بصیرت و میثاق با ولایت امسال، با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد زدن سیلی محکم و پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق و شکست هیمنه پوشالی استکبار و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و نظامی شهید فخری زاده مصادف شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده برنامه‌های این دهه از رسانه‌های و تلویزیون اجرا شود، گفت: این برنامه‌ها از روز سه شنبه نهم دیماه با حرکت موتورسواران از چهارراه تختی به سمت گلستان شهدا و تجدید میثاق با شهدا آغاز خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: برنامه‌های دیگری از روز پنجشنبه، ۱۱ دی‌ماه توسط بسیج و سپاه با حرکت کاروان‌های موتوری و گلباران نماد این سردار بزرگوار در گلستان شهدا اجرا خواهد شد.

احمدی ادامه داد: مراسم مختلفی در امامزده‌های استان توسط اوقاف و امور خیریه در این دهه برگزار خواهد شد. فعالیت‌های ویژه ورزشی نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مراسم مختصری در روز شنبه ۱۳ دی‌ماه در گلستان شهدا برگزار می‌شود که انعکاس آن از طریق رسانه‌ها به صورت زنده انجام خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی با توجه به همزمانی این دهه با ایام فاطمیه به عنوان شعار محوری این دهه انتخاب شده است.

احمدی تاکید کرد: مراسم مجازی و نشست‌های مختلفی همزمان با چهلمین روز شهادت شهید هسته‌ای و نظامی شهید فخری زاده در استان برگزار خواهد شد؛ همچنین نشست‌های مختلف بصیرتی همزمان با روز پنجشنبه، سالروز شهادت سردار شهید حاج احمد کاظمی در راستای بزرگداشت مقام و جایگاه این شهید و شهدای مدافع سلامت از طریق کانون‌های بسیج و رده‌های مختلف آن و مردم برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی به عنوان یار بصیر و انقلابی رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود، گفت: وصیت نامه الهی سیاسی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بهترین چراغ راه برای مردم و جوانان است که توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شعارهای انقلاب در آن مورد توجه قرار گرفته است؛ به همین دلیل مسابقه‌ای در سطح استان از طریق دستگاه‌های مختلف و نهادهای فرهنگی و بسیج برگزار خواهد شد و جوایز ویژه‌ای برای نفرات برتر پیش بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: یوم‌الله ۹ دی متعلق به مردم است که در این روز پویش‌های متعددی توسط مردم و بسیج برگزار خواهد شد. جامعه ما در این روز ارادت خود را به شهید سلیمانی و راه روشن سردار دل‌ها نشان خواهد داد.

کد خبر 464858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.