واکنش تند رئیس شورای شهر اراک به حواشی مصاحبه اخیر شهردار

رئیس شورای شهر اراک به پخش گزینشی مصاحبه شهردار و هتک حریم دو نفر از اعضای فعال و دلسوز شورا واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا در متن واکنش مرتضی سورانه که صفحه اینستاگرام شهرداری اراک آن را منتشر کرده، آمده است:

"شوراهای شهری، عینی‌ترین تبلور مشارکت مردمی در سرنوشت خویش است، از این سوی اما، مدیریت شهری زمانی می‌تواند عملکرد مناسب آنگونه که مردم انتظار دارند داشته باشد که در چارچوب سیاست‌های صحیح و برنامه‌ریزی شده شهری حرکت کند و بی‌تردید یکی از ویژگی‌های سیاست خوب شهری، مشارکتی بودن آن است یعنی جایگاهی که گروه‌های مختلف شهروندان در تدوین، اجرا و ارزیابی آن از طریق نمایندگان منتخب خویش نقش داشته و این نقش آفرینی و تدوین قوانین خوب و مؤثر جز از طریق همدلی و اتحادشدنی نیست.

اینجانب با خرسندی اعلام می‌کنم، عملکرد این دوره پارلمان شهری در سایه همین همدلی و وفاق، چه در زمینه فرهنگی و چه در زمینه‌های عمرانی و به ویژه اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره قابل دفاع بوده و برای نخستین بار بودجه شهرداری اراک به دوبرابر افزایش یافت و این نبود مگر به‌واسطه انتخاب شهردارانی در عداد کلانشهرهای کشور.

در چنین شرایطی، مخالفان و افرادی که دستشان از مدیریت شهر و اموال عمومی کوتاه شده، بیکار ننشسته و هرازگاهی با ایجاد حواشی و شیطنت سعی دارند سدی باشند در مقابل روند روبه رشد مدیریت شهری!

اکنون پس از سه سال زحمات شبانه روزی و با شفافیت تمام، چهره شهری اراک دگرگون شده و در مجامع کلان شهری، حرفی برای گفتن دارد و این جز در سایه وحدت و همدلی شورا و شهرداری رخ نمی‌داد و این البته بدان معنی نیست که هیچ اختلاف نظری در میان نباشد و اتفاقاً وجود اختلاف سلیقه و چالش‌های فکری و کاری موجبات اتخاذ تصمیم درست و حاکمیت خوب را فراهم می‌آورد و چنین چالش‌هایی قطعاً مفید فایده بوده و آنچه مهم است اینکه تصمیمات خوبی توسط این نهاد اتخاذ شده است.

و اما در فقره فیلم گزینشی و رفتار غیر حرفه‌ای یکی از نشریات، فارغ از تقطیع شدن یا نشدن سخنان شهردار اراک، باید عرض کنم انتشار چنین اخباری، جز دامن زدن به اختلاف و دو بهم زنی چه نفعی برای آن نشریه دارد و یا چه دردی از جامعه دوا می‌کند؟! ما به اندازه کافی از واگرایی دردآور جامعه خویش در رنجیم و این رسالت نشریات و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی است تا موجبات انسجام و همدلی و همراهی را فراهم آورند، نه اینکه بر طبل اختلاف و افتراق بکوبند.

به هر روی ضمن دعوت همگان به دوستی و مهربانی به عنوان ریاست پارلمان شهری، موظف به دفاع از جایگاه قانونی شورا و حفظ شأن اعضای محترم شورای کلان شهر به ویژه مهربانوان منتخب و شایسته مردم خانم‌ها رحمتی و محمدی هستم و به نوبه خود از بیانیه شهرداری هم در دلجویی از این عزیزان سپاسگزاری می‌کنم و در پایان انتظار دارم شهردار محترم هم در این ارتباط موجبات رفع کدورت را فراهم آورد. "

به گزارش ایمنا، اشاره رئیس شورای شهر درخصوص تقطیع سخنان محمدکریم شفیعی شهردار اراک به یک مصاحبه ویدئویی است که شهردار در پاسخ به سوال گزارشگر مبنی بر نظرش پیرامون فرزانه رحمتی و طوفان محمدی از اعضای شورای شهر اراک می‌گوید: "اگر مردم در انتخاب اعضای شورای شهر دقت کنند، شهرها کمتر آسیب می‌بینند. "

کد خبر 464833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.