تلاش شورای شهر یزد برای خرید و تبدیل عمارت نواب به بوستان

عضو شورای شهر یزد گفت: امیدوارم تلاش‌های شورای پنجم برای خرید باغ و عمارت نواب توسط شهرداری و تبدیل آن به بوستانی زیبا و فاخر برای مردم شهر به ثمر بنشیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ونوس عامری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بهش می‌گفتیم باغ اهَرستون… روزهای خوب عمارت نواب با آن حوض جوش پرآب و درختان سرسبز و ساختمانی پر از نقاشی و رنگ و زیبایی که بیشتر وقت‌ها پر از میهمان بود و رفت و آمد مکرر مردم و مسئولان، روزهای تعطیل نوبت همه فامیل بود که آنجا دور هم جمع شوند و بساط خیار و سکنجبین و انار و هندوانه پهن شود و صفای دورهمی‌های آن روزها، اما سال‌ها پس از فوت نواب، احداث بلوار کوثر، تیشه بر ریشه این باغ زد چرا که تخریب دیوار باغ توسط شهرداری موجب غارت در و پنجره و همه وسایل و تجهیزات قدیمی و زیبایش شد و از اون بدتر مسیر آب باغ را قطع کرد و تمام درختانش خشکید وراث نواب که مستاصل شده بودند باغ را فروختند اما مالکین جدید هم نتوانستند نجاتش دهند و به این روز افتاد که می‌بینید و از آن شکوه و سرسبزی اش تنها کالبدی مانده همچنان سربلند!

امیدوارم تلاش‌های شورای پنجم برای خرید این باغ و عمارت توسط شهرداری و تبدیل آن به بوستانی زیبا و فاخر برای مردم شهر به ثمر بنشیند و صمیمانه از دلسوزی و درایت جناب آقای دادستان و مدیر کل اداره میراث فرهنگی برای دستور حصارکشی و حفاظت از این میراث فرهنگی شهر سپاسگزارم.

آقای محمد حسین نواب وکیل مردم یزد در دوره‌های هشتم تا پانزدهم در مجلس شورای ملی بودند که برخی ایشان را با آقای نواب فاضل که به نواب وکیل شناخته می‌شوند و نماینده یزد در دوره سوم مجلس شورای ملی بودند اشتباه می‌گیرند. "

کد خبر 464810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.