ثبت نام بیش از ٨١ هزار داوطلب آزمون وکالت در سال جاری

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: امسال تعداد ٨١ هزار و ۵٠٨ داوطلب برای شرکت در آزمون وکالت ثبت‌نام کرده‌اند و این آزمون ٢٢ اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، جعفر کوشا، روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امیدوارم در این ایام بتوانیم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم و بتوانیم با دفاع خوب از شهادت ایشان پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: آزمون وکالت قرار بود ٢٨ آذر ماه برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد.

کوشا افزود: همه تلاش کانون‌های وکلا این است که آزمون در بهترین و سالم‌ترین شرایط ممکن برگزار شود و متولی برگزاری آزمون وکالت سازمان سنجش آموزش کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هر سال کمیته تعیین ظرفیت متشکل از رؤسای کانون‌های هر استان، رئیس دادگستری استان و رئیس دادگاه استان با توجه به امکانات و ضوابط تعیین می‌شود.

کوشا گفت: دغدغه ما افزایش ظرفیت متناسب با امکانات است و شرایط باید منطقی باشد تا وکیل باسواد و مجرب بتواند از حقوق موکلان دفاع کند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به تعامل با قوای سه گانه افزود: مهمترین قوه برای تعامل با وکلا، قوه قضائیه است و اشتراکاتی با قوه قضائیه داریم و البته همیشه گله مند هستیم و همواره همکاری آنها با ما خیلی روشن نیست.

کوشا درباره اشتراکات وکلا با قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه مستقل است و ما هم مستقل هستیم؛ همانگونه که قضات، دادگاه و قوه قضائیه باید مستقل باشند، وکیل هم باید مستقل باشد.

وی ادامه داد: استقلال به معنای دفاع از حقوق مردم است و ما هیچ گاه مسأله استقلال را با هیچ طریقی معامله نمی‌کنیم و خط قرمز ما استقلال است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اضافه کرد: نکته دیگر اشتراک در موضوع دفاع است. قوه قضائیه می‌خواهد از حقوق عامه دفاع کند و حقوق دفاعی وکیل هم باید مورد احترام قرار گیرد.

بنابه گزارش ایرنا، کوشا درباره نظارت بر وکلا گفت: یکی دیگر از وجه اشتراکات قوه قضائیه و وکلا، ضرورت نظارت بر وکلا است و همواره در ارکان نهاد وکالت نظارت از طریق کمیسیون‌های نظارت و دادسرای انتظامی وکلا اعمال می‌شود بنابراین دغدغه نظارت مشترک است اما وکلا، خود انتظامی و خود نظارتی را قبول داریم و از قوه قضائیه خواهش داریم به جای ایجاد تشکیلات در قوه قضائیه برای نظارت بر وکلا، نهاد وکالت را برای نظارت پشتیبانی، حمایت و تشویق کنند زیرا شأن خود را می‌دانیم و با وکلای متخلف برخورد می‌کنیم.

کد خبر 464806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.