اتریشی‌ها یونان را از حمایت مالی بهره‌مند می‌کنند

گزارشات حاکی است پس از اینکه اردوگاه پناهندگان یونان آتش گرفت، بسیاری از مقامات کشور اقدام قابل توجهی برای حمایت از مردم ساکن در آنجا انجام ندادند، اما کشورهای همسایه از هیچ حمایتی دریغ نکردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اوایل سال ۲۰۲۰ اردوگاهی در لسبوس، از جزایر بزرگ یونان، آتش‌سوزی بسیار هولناکی را تجربه کرد که در پی آن صدها نفر از ساکنان بدون حمایت به حال خود رها و بسیاری نیز بی‌خانمان شدند و هیچ امیدی برای بازگشت به زندگی عادی نداشتند. اتحادیه اروپا بدون اتلاف وقت، حمایت‌های مالی خود را به سمت یونان روانه کرد تا یک بار دیگر نظم را به اردوگاه بازگرداند. همزمان با کمک‌های اتحادیه اروپا، مقامات رسمی در بعضی از ایالات کشور نیز آمادگی خود برای پذیرش پناهندگان را اعلام و ادعا کردند از هیچ کمکی به این افراد دریغ نخواهند کرد.

اتریش از جمله کشورهایی بود که هیچ اقدامی برای کمک به پناهندگان جزیره لسبوس انجام نداد و به همین دلیل، مقامات رسمی وین، پایتخت اتریش، تصمیم گرفتند شخصاً و بدون نیاز به حمایت سران کشور، کمک‌های مالی خود را به افراد آسیب‌دیده در واقعه آتش‌سوزی یونان ارسال کنند. در این راستا، مبلغ ۳۰۰ هزار یورو در اختیار نهادهای خیریه مختلف جزیره قرار گرفته شد تا به کمک افراد بی‌خانمان و سایرین بپردازند. این در حالی بود که بسیاری از مقامات محلی خود کشور یونان نسبت به اتفاق فوق تقریباً بی‌تفاوت بوده و اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند.

بودجه فوق در مرحله اول برای بازسازی ساختمان‌های تخریب شده و ایجاد سازه‌های جدید برای افراد بی‌خانمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سپس، امکانات کارآفرینی برای افرادی که بر اثر واقعه آتش‌سوزی بیکار شده‌اند، فراهم خواهد شد. در نهایت، مکان‌های عمومی و فراهم خواهد شد. در نهایت نیز، باقیمانده مبلغ به بازسازی مکان‌های عمومی، فضاهای سبز و ایجاد مکان‌های تفریحی برای نشاط بخشیدن دوباره به مردم آسیب‌دیده اختصاص داده خواهد شد.


 

کد خبر 464630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.