کاهش توقف ۴۰ درصدی در پارکینگ های غیرحاشیه‌ای مشهد

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد از کاهش توقف ۴۰ درصدی در پارکینگ های غیرحاشیه ای و استقبال ۴۰ هزار نفری از طرح خود اظهاری پارک حاشیه ای خبرداد.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسدی، اظهار کرد: میانگین توقف‌های زیر نیم ساعت در معابر حاشیه ۶۹ درصد بوده که بیشترین این توقف‌ها مربوط به معبرهای قرنی، دستغیب، مطهری (۸۰ درصد)، و کم‌ترین این موارد مربوط در خیابان‌های پاستور، بهشت و قائم به ثبت رسیده است.

وی در خصوص استقبال شهروندان از طرح خود اظهاری، افزود: تاکنون در حدود ۴۰ هزار پلاک به صورت خود اظهار در سامانه هوشمند پارکینگ‌های حاشیه‌ای ثبت شده که در این مورد از مشوق‌های مصوب شورای شهر نیز استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در خصوص پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵۴ پارکینگ فعال تحت مدیریت شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی بوده که با ظرفیت ۲۰.۹۳۶ فضای پارک در حال خدمت رسانی است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۷۷.۹ درصد مربوط به پارکینگ‌های روباز و ۲۲.۱ درصد آنها پارکینگ‌های مسقف و مکانیزه است که در این میان پارکینگ بزرگ هوشمند مجد با مساحت ۳۱ هزار متر مربع و ظرفیت هزار و ۷۰ خودرو به عنوان بزرگترین پارکینگ زیر سطحی کشور، سرآمد پارکینگ‌ها از لحاظ امکانات و تجهیزات نیز به بهره برداری رسیده است.

اسدی در خصوص میزان تردد خودروها در پارکینگ‌ها، تاکید کرد: تعداد تردد خودرو روزانه در پارکینگ‌ها در سال جاری با کاهش ۴۰ درصدی رو به رو بوده و نزدیک به ۱۴ هزار و ۵۰۰ خودرو است که از این میزان نیز ۵۹ درصد توقف‌های زیر ۹۰ دقیقه است.

وی ادامه داد: بیشترین دلیل کاهش توقف‌ها در پارکینگ نیز مربوط به رعایت مردم از سفر به مشهد در دوران اجرای محدودیت‌های کرونا است.

کد خبر 464629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.